کد خبر: ۱۹۹۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۰ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 19
75 درصد رشد مغزی تا دو سالگی انجام می گیرد اما بسیاری از افراد به ویژه والدین و مراقبان کودک از این موضوع اطلاعی ندارند و اگر افراد و مسئولان از این مساله آگاهی داشته باشند سرمایه گذاری بیشتری در این دوران برای کودک انجام می دهند
شفا آنلاین>سلامت>معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 75 درصد رشد مغزی تا دو سالگی انجام می گیرد اما بسیاری از افراد به ویژه والدین و مراقبان کودک از این موضوع اطلاعی ندارند و اگر افراد و مسئولان از این مساله آگاهی داشته باشند سرمایه گذاری بیشتری در این دوران برای کودک انجام می دهند.

به گزارش شفا آنلاین، محمدهادی ایازی روز سه شنبه در اولین کنگره بین المللی و پنجمین کنگره ملی آموزش و سلامت کودکان پیش از دبستان ایران در دانشگاه علوم بهزیستی افزود: خانواده ها باید بیشتر روی این دوران سرمایه گذاری کنند در حالیکه اکنون این مساله کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سند رشد و تکامل همه جانبه کودکان (ECD) اشاره کرد و گفت: این سند در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی مورد تاکید قرار گرفته و به علت حساسیت آن، رئیس جمهور در این موضوع مداخله و سئوالاتی مطرح کرد که ابهاماتی پیش آمد بنابر این این سند مجددا به دبیرخانه ارجاع داده شد.

معاون وزیر بهداشت گفت: این سند پس از بررسی کامل تر به صحن شورای عالی سلامت و امنیت غذایی(Food security) ارائه خواهد شد و امیدواریم در جلسه آتی این شورا به تصویب برسد.

ایازی یادآور شد: در این سند چهار موضوع سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی مورد توجه قرار گرفته است اما مسائل فرهنگی نیز حائز اهمیت است بطور مثال خانواده ها باید با اهمیت سرمایه گذاری آموزش در دوران پیش از دبستان بیش از پیش آشنا شوند.

فضای بازی کودکان باید در تمام استان ها ایجاد شود
معاون وزیر بهداشت گفت: فضای بازی کودکان باید در تمام استان ها ایجاد شود که البته اغلب بوستان ها این فضا را دارند و 354 سرای محله و خانه اسباب سازی ایجاد کردیم چون در فضای خانواده، فضای بازی برای کودکان فراهم نبود.

وی افزود: باید با حمایت از بخش خصوصی، ایجاد فضاهای بازی کودکان را بیشتر مورد توجه قرار دهیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: