کد خبر: ۱۹۹۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 19
از نحوه تولید، توزیع و مصرف مکمل های ورزشی در میان جوانان نگران هستیم چرا که بیش از 70 درصد مکمل های مصرفی سلامتشان مورد تایید نیست.
شفاآنلاین>سلامت>کبریایی زاده گفت: از نحوه تولید، توزیع و مصرف مکمل های ورزشی در میان جوانان نگران هستیم چرا که بیش از 70 درصد مکمل های مصرفی سلامتشان مورد تایید نیست.

به گزارش شفاآنلاین،کبریایی زاده رئيس ششمين همايش مكمل هاى غذايى و رژيمى در افتتاحيه اين كنگره كه امروز برگزار شد، گفت: فکر ایجاد همایش های سریالی مکمل هفت سال قبل در هیئت مدیره سندیکای تولید کنندگان مکمل مطرح شد؛ زمانی که نسبت به کیفیت، کارایی و سلامت بیش از نیمی از مکمل ها در کشور اطمینانی وجود نداشت و زنجیره تامین مکمل نامطمئن بود.

رئيس سندیکای تولیدکنندگان مکمل های رژیمی و غذایی ایران با اشاره به نشستی که در سال 89 در ترکیه برگزار شد؛ اظهار كرد: در این نشست زمانی که صحبت از تولید مکمل ها و توسعه زنجیره مکمل ها شد، مسئولان کشور ترکیه از هراس خود برای ورود به این حوزه گفتند چراکه باور داشتند در زنجیره تامین مکمل ها باید از ابتدا روی کیفیت نظارت داشت و اگر وارداتی انجام می گیرد باید از مجاری قابل تعقیب و کنترل باشد.

سندیکا توليدكنندگان مكمل در سال 87 تشکیل شد

کبریایی احراز کیفیت مکمل ها را امری آسان ندانست؛ چرا که در تولید آنها دایره گسترده ای از ترکیبات مختلف چون املاح و عصاره های گیاهی و غیر گیاهی، دریایی و در بدترین حالت افزودنی های غیر مجازی استفاده می شود که به راحتی قابل شناسایی نیستند.

وی ادامه داد: سندیکا توليدكنندگان مكمل در سال 87 تشکیل شد و در همان سال تصمیم گرفته شد، همایش های زنجیره ای با هدف ترویج موضوع سلامت در نظر گرفته شود که به لطف خدا بسیار در این زمینه موفق بودیم.

رئیس سندیکای تولیدکنندگان مکمل های رژیمی و غذایی ایران با اشاره به گروه بزرگ مصرف کنندگان مکمل، زنان باردار و شیرده و گروه های آسیب پذیری چون اطفال گفت: اگر از سلامت زنجیره مکمل ها مطمئن نباشیم، آسیب های بسیاری را شاهد خواهیم بود.

کبریایی زاده همایش های برگزار شده در این 6 سال را دارای شعار و اهداف مشخصی چون سندروم متابولیک؛ مکمل هایی مورد مصرف مادر و کودک و همچنین مکمل های ورزشی دانست و خطاب به معاون وزیربهداشت ،درمان و آموزش پزشکی و رئيس سازمان غذا و دارو گفت: آقای دکتر ما از نحوه تولید، توزیع و مصرف مکمل های ورزشی در میان جوانان نگران هستیم چرا که بیش از 70 درصد مکمل های مصرفی سلامتشان مورد تایید نیست.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: