کد خبر: ۱۹۹۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 19
نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها نشان داده است، مصرف عدس سطح قند خون را تا 35 درصد کاهش می‌دهد و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را دفع می‌کند
شفاآنلاین>سلامت> نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها نشان داده است، مصرف عدس سطح قند خون را تا 35 درصد کاهش می‌دهد و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را دفع می‌کند.

به گزارش شفاآنلاین، نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها نشان  داده است، مصرف عدس سطح قند خون را تا 35 درصد کاهش می‌دهد و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را دفع می‌کند.

محققان می‌گویند: «عدس منبع بسیار خوبی از فیبرهای کاهش دهنده کلسترول‌اند که نه تنها کمک به کاهش کلسترول می‌کنند بلکه خاصیت تنظیم قندخون هم دارند؛ زیرا فیبر بالای آنها از افزایش قندخون بعد از خوردن یک وعده غذایی جلوگیری می‌کنند».

کارشناسان(experts) بهداشتی توصیه می‌کنند، افراد مصرف عدس را جایگزین برنج و سیب‌زمینی کنند و با این روش خود را از خطر ابتلا به دیابت نوع 2 حفظ کنند.

محققان همچنین ابراز داشتند، مصرف مکرر عدس در چارچوب یک رژیم غذایی مدیترانه‌ای ممکن است برای پیشگیری از ابتلا بزرگسالان مسن‌تر در معرض خطر زیاد بیماریهای قلبی عروقی مفید باشد.

محققان با بررسی نوع حبوباتی که  افراد تحت مطالعه (Study)مصرف می‌کردند، دریافتند که عدس تأثیر فوق‌العاده‌ای بر کاهش قابل توجه خطر ابتلا به دیابت نوع 2 دارد.

 احتمال ابتلا به دیابت نوع دو در افرادی که مصرف بالاتر حبوبات را داشتند در قیاس با افرادی که حبوبات کمتر مصرف می کردند ۳۵ درصد کمتر بود.

خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در افرادی که تنها یک وعده عدس در هفته مصرف می‌کردند، نسبت به افرادی که نصف وعده عدس می‌خوردند، 35 درصد کمتر بود.

در سال 2016 سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد(فائو) اعلام کرد که حبوبات یک گروه غذایی بین المللی در این سال بوده است.

عدس سرشار از کلسیم، پتاسیم، منیزیم و فیبر است؛  این ماده غالباً دارای کالری نسبتاً کمی‌ست و سبب احساس سیری طولانی‌تری شده و می‌تواند به رفع گرسنگی و جلوگیری از خوردن اسنک‌های ناسالم کمک کند.

این بررسی توسط تیمی از دانشمندان دانشگاه «Guelph» در کانادا انجام شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: