کد خبر: ۱۹۹۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 18
کمبود در تعداد اعضای پیوندی پزشکان را بر آن داشته تا به روش‌هایی برای بهره بردن از اعضای بدن مبتلایان به هپاتیت C دست پیدا کنند
شفاآنلاین>سلامت> یک گروه از پزشکان کانادایی، در پیوند اعضای بیماران مبتلا به هپاتیت C، به موفقیت دست پیدا کردند.

به گزارش شفاآنلاین، کمبود در تعداد اعضای پیوندی پزشکان را بر آن داشته تا به روش‌هایی برای بهره بردن از اعضای بدن مبتلایان به هپاتیت C دست پیدا کنند.

اکنون در برخی از بیمارستان‌های آمریکا بخصوص در بوستون اعضای بدن بیماران مبتلا به این بیماری را به افرادی که دچار هپاتیت C نیستند پیوند زده‌اند. این بیماران بی‌درنگ برای مقابله با ویروس تحت درمان قرار می‌گیرند.

در تورنتوی کانادا گروهی دیگر از پزشکان(physicians) نتایج اولیه آزمایشی را منتشر کردند که در آن از تکنیک متفاوتی بهره برده‌اند. در این آزمایش ۱۰ فرد دریافت کننده عضو ریه از بیماران مبتلا به هپاتیت C شرکت داشته است.

پزشکان کانادایی اظهار داشتند: در این آزمایش ریه مبتلایان به هپاتیت C برای مدت شش ساعت در فضای استریل قرار گرفته و به منظور کاهش سطح ویروس تحت درمان قرار گرفته سپس به بیمار دریافت کننده عضو پیوند زده شد.

در این شیوه پزشکان نتوانستند به طور کامل هپاتیت C را از ریه اهدا کننده عضو پاک کنند اما در کاهش ۸۵ درصدی آن موفق شدند.

 در بیمارانی که ریه پیوندی را دریافت کرده بودند هپاتیت C تشخیص داده شد که برای مدت ۱۲ هفته تحت درمان قرار گرفتند. به طور میانگین در بیشتر این بیماران(patients) آزمایش‌ هپاتیت پس از مدت سه هفته از شروع درمان منفی بوده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: