کد خبر: ۱۹۹۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 16
بنابه گفته محققان، کم خوابی با افزایش هورمون‌های اشتها موجب چاقی نوجوانان می‌شود و در عین حال خستگی و اضطراب را در آنها افزایش می‌دهد و آنها نم‌یتوانند از الگوی سالم زندگی به درستی پیروی کنند. با تشویق نوجوانان به داشتن خواب کافی، سلامت فیزیکی و ذهنی آنها تضمین می‌شود

شفا آنلاین>سلامت>بنابر بررسی‌های محققان ماساچوست، کم خوابی موجب افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در افراد، به ویژه نوجوانان می‌شود. نوجوانان معمولا به اندازه کافی نمی‌خوابند و بدین ترتیب عواملی که موجب بیماری‌های قلبی می‌شود، مانند فشار خون بالا و چربی اضافی بدن، در آنها افزایش می‌یابد. این تحقیق که به وسیله محققان بیمارستان جنرال ماساچوست انجام شده، برای اولین بار است که بی خوابی و مضرات آن را روی نوجوانان بررسی می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین:  محققان می‌گویند، این سبک زندگی نوجوانان که در برگیرنده کم خوابی و یا خواب بی کیفیت است، بعدها موجب ابتلا به مشکلات و بیماری‌های شدید قلبی در آنها می‌شود. در واقع کیفیت و کمیت خواب، در کنار رژیم غذایی و فعالیت فیزیکی مناسب، ستون‌های اصلی سلامت قلب هستند.

این محققان به مدت ۷ تا ۱۰ روز، سبک زندگی از جمله مقدار فعالیت روزانه و زمان و اندازه خواب ۸۲۹ نوجوان را بررسی کردند. آنها همچنین عوامل خطرناک در ایجاد بیماری‌های قلبی، سکته مغزی و دیابت را به وسیله اندازه گیری دور کمر، فشارخون، مقدار کلسترول و مقاومت انسولینی در این نوجوانان را آزمایش کردند. نیمیاز نوجوانان هر شب به طور متوسط ۷.۴ ساعت می‌خوابیدند و فقط حدود ۲ درصد از آنها حداقل ۸ ساعت خواب شبانه که بنیاد خواب ملی به نوجوانان ۱۴ تا ۱۷ ساله پیشنهاد کرده است، داشته‌اند. درضمن بنابر توصیه این بنیاد، نوجوانان ۱۱ تا ۱۳ ساله باید حداقل ۹ ساعت خواب شبانه داشته باشند.

محققان متوجه شدند، دور کمر، توده چربی، فشار و سطح کلسترول خون در نوجوانانی که خواب کافی باکیفیت داشتند نسبت به نوجوانان دیگر کمتر است.

تاکنون بیشتر تحقیقاتی که نشان می‌داد کم خوابی موجب مشکلات سلامتی، از جمله چاقی، دیابت، بیماری قلبی و دمدمی‌مزاج بودن می‌شود، بزرگسالان را هدف گرفته بود و  این اولین بار است که محققان فقط روی نوجوانان متمرکز شدند.

 بنابه گفته محققان، کم خوابی با افزایش هورمون‌های اشتها موجب چاقی نوجوانان می‌شود و در عین حال خستگی و اضطراب را در آنها افزایش می‌دهد و آنها نم‌یتوانند از الگوی سالم زندگی به درستی پیروی کنند. با تشویق نوجوانان به داشتن خواب کافی، سلامت فیزیکی و ذهنی آنها تضمین می‌شوددیلی میل

 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: