کد خبر: ۱۹۹۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 13
کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند جنین در رحم مادر به موسیقی واکنش نشان می‌دهد و بیشترین واکنش را به موسیقی کلاسیک دارد
شفا آنلاین>سلامت>جنین از نخستین ماه‌های شکل گیری محیط بیرونی را درک می‌کند و نسبت به گوش دادن واکنش نشان می‌دهد.

به گزارش شفا آنلاین، کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند جنین در رحم مادر به موسیقی واکنش نشان می‌دهد و بیشترین واکنش را به موسیقی کلاسیک دارد.

کارشناسان انسیتو مارکز (Institut Marquès) در پژوهشی بر روی ۳۰۰ جنین، انواع سبک‌های موسیقی مانند راک، پاپ، سنتی، کلاسیک و سایر سبک‌ها را با استفاده از وسایل پخش کننده در محیط رحم مادر پخش کرده‌اند و واکنش جنین نسبت به موسیقی‌های مختلف را سنجیده‌اند.

این پژوهش نشان می‌دهد جنین نسبت به موسیقی‌های شاد و کلاسیک واکنش بیشتری نشان می‌دهد درصورتی که زمان پخش موسیقی غمگین تحرک کمتری دارد.

جذاب‌ترین سبک موسیقی برای جنین که سبب حرکت بیشتر او می‌شود به ترتیب آثار بتهوون، موتزارت و باخ بوده است.

دانشمندان همچنین حرکت زبان این جنین‌ها را که در هفته ۱۸ تا ۳۸ بارداری(Pregnancy) بودند را نیز بررسی کردند و متوجه شدند نسبت به شنیدن موسیقی واکنش نشان می‌دهند.

نتیجه‌های به دست آمده نشان داد، موسیقی کلاسیک سبب واکنش ۸۴ درصدی، سنتی ۷۹ درصدی و راک ۵۹ درصدی بوده است.

کارشناسان اثر گوش دادن به موسیقی کلاسیک بر آرام سازی نوزادان و جلوگیری از ادامه یافتن گریه آن‌ها را آزمایش کرده‌اند.

محققان توصیه می‌کنند برای افزایش ارتباط بین مادر و جنین در دوران بارداری، مادران به موسیقی کلاسیک گوش دهند، زیرا جنین نسبت به صدا‌های خارج از رحم مادر و حتی میزان نور حساس است و می‌تواند آن را شناسایی کند.

استرس و اضطراب مادر در این دوران اثر‌های منفی بر سلامت جنین می‌گذارد و می‌تواند سبب استرس(Stress)، زایمان زودهنگام و حتی ابتلای جنین به بیماری‌های مادرزادی شود.

کارشناسان حتی در پژوهش‌های خود دریافتند پخش موسیقی کلاسیک در آزمایشگاه درتشکیل موفقیت آمیز نطفه و رشد جنین‌های آزمایشگاهی با استفاده از روش (IVF) نیز اثربخش است.

این یافته‌ها در پنجمین کنگره بین المللی انجمن موسیقی و پزشکی دربارسلونای اسپانیا ارائه شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: