کد خبر: ۱۹۹۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 13
استفاده از محصولات غذایی سالم یکی از راه های کنترل بروز سرطان در دنیا است که باید این موضوع مهم مدنظر حاکمیت و دولت باشد
شفا آنلاین>سلامت>دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بهبود تغذیه را یکی از روش های موثر در کاهش سرطان در کشور دانست که با ایجاد شبکه محصول سالم می توان به آن دست یافت.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر مصطفی قانعی در خصوص ضرورت ایجاد شبکه محصول سالم در کشور گفت: استفاده از محصولات غذایی سالم یکی از راه های کنترل بروز سرطان(Cancer) در دنیا است که باید این موضوع مهم مدنظر حاکمیت و دولت باشد.

وی افزود: 50 درصد سرطان ها با تحرک بیشتر، عدم استعمال دخانیات و تغذیه سالم قابل پیشگیری است که در این بین فراهم کردن سفره سالم و مواد سالم غذایی وظیفه دولت ها است.

به گفته قانعی، شبکه محصول سالم( طرح شمس) با حمایت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با هدف توانمندسازی، حمایت، ترویج و رتبه بندی محصولات سالم کشاورزی، تشکیل شد.

وی ادامه داد: مدل کاری 12 گام با محصول سالم از مزرعه تا سفره در مدیریت زنجیره تامین سبز که توسط موسسه ترویج محصول سالم (مجری طرح) تدوین و ارائه شده است در اتاق فکر شبکه در ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی، کارگروه کشاورزی مورد تایید و حمایت است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: