کد خبر: ۱۹۸۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 10
در این مرکز درمانی که قرار است به مساحت 40 هزار متر مربع ساخته شود تمام مراحل مربوط به غربالگری، تشخیص، درمان و بازتوانی بیماران مبتلا به سرطان با 350 تخت بستری انجام می شود
شفا آنلاین>سلامت>تفاهمنامه احداث و تامین مالی مرکز آموزشی و پزشکی سرطان و پزشکی هسته ای امروز یکشنبه بین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران امضا شد.

به گزارش شفا آنلاین، این مرکز درمانی و آموزشی که تفاهمنامه آن به امضای سید حسن هاشمی و علی اکبر صالحی رسید با همکاری شرکت مهندسی و بازرگانی انرژی نوین سازمان انرژی اتمی، دانشگاه علوم پزشکی ایران و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در فضایی در بلوار فرحزادی تهران ساخته می شود.

مسعود ناصری پور، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در این مراسم اظهار داشت: پروژه یاد شده شامل دو قسمت درمانی - پژوهشی و آموزشی - پژوهشی است که در قسمت درمانی پیشرفته ترین مرکز درمانی فوق تخصصی سرطان مشتمل بر آخرین دستاوردهای پزشکی هسته ای، سلول درمانی(Cell Therapy)، ژن درمانی، و رادیو تراپی صورت می گیرد.

ناصری پور اظهار داشت: در این مرکز درمانی که قرار است به مساحت 40 هزار متر مربع ساخته شود تمام مراحل مربوط به غربالگری(Screening)، تشخیص، درمان و بازتوانی بیماران مبتلا به سرطان با 350 تخت بستری انجام می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران همچنین خاطرنشان کرد: قرار است دستیاران رشته های بالینی و علوم پایه در رشته های مرتبط با بیماران سرطان نیز در این مرکز آموزش ببینند.

وی گفت: در کنار مجتمع درمانی یاد شده، یک پلی کلینیک فوق تخصصی در فضای 10 هزار متر مربعی برای پیگیری و درمان سرپایی پیش بینی شده است. ضمنا یک مرکز دندانپزشکی پیشرفته آموزشی همراه با تخت های بستری نیز از دیگر پروژه ها به شمار می آید.

وی ادامه داد: همچنین ساخت دانشکده داروسازی با گرایش هایی همچون گیاهان دارویی و رادیو داروها و دانشکده دندانپزشکی پردیس بین المللی دانشگاه علوم پزشکی ایران در 30 هزار متر مربع از جمله مفاد تفاهم نامه امروز است.

ناصری پور افزود: ساخت خوابگاه دانشجویی در 20 هزار متر مربع از دیگر فضاهایی است که بر اساس تفاهم نامه یاد شده، پیش بینی شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار داشت: فضای درمانی و آموزشی در مجموع در مساحت 100 هزار متر مربع ساخته خواهد شد که امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم شاهد ساخت و بهره برداری آن باشیم.

تعهدات طرفین در تفاهم نامه امروز
سید ابراهیم رییسیون، مشاور وزیر بهداشت در امور مشارکت های اقتصادی نیز در آیین امضای تفاهمنامه احداث و تامین مالی مرکز آموزشی و پزشکی سرطان و پزشکی هسته ای اظهار داشت: اختصاص و تحویل زمینی به مساحت 18 هزار و 500 متر مربع در بلوار فرحزادی، تامین منابع مالی و همچنین پرداخت هزینه های طراحی مربوط به ساخت و نظارت بر اجرا از تعهدات سازمان انرژی اتمی در تفاهم نامه یاد شده است.

رییسیون گفت: براساس تفاهم نامه یاد شده، صدور مجوزهای مورد نیاز در حیطه وظایف، اخذ مصوبات از مبادی قانونی، مسئولیت بهره برداری از کل مجموعه و نیز بازپرداخت تسهیلات اخذ شده بر عهده دانشگاه علوم پزشکی ایران است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: