کد خبر: ۱۹۸۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 07
محمد هادی ایازی اظهار داشت: در حال حاضر بیماری های غیرواگیر شامل بیماری های قلبی و عروقی، سرطان ها و حوادث ترافیکی، عامل اصلی مرگ و میر مردم کشور است.

شفاآنلاین>سلامت>معاون اجتماعی وزارت بهداشت با اشاره به انتقال الگوهای بیماری ها از واگیر به غیرواگیر، گفت: در ۴ دهه اخیر امید به زندگی در بین مردم ایران حدود ۲۳ سال افزایش پیدا کرده است.

به گزارش شفاآنلاین،محمد هادی ایازی اظهار داشت: در حال حاضر بیماری های غیرواگیر شامل بیماری های قلبی و عروقی، سرطان ها و حوادث ترافیکی، عامل اصلی مرگ و میر مردم کشور است.

وی با بیان اینکه بیماری های قلبی و عروقی عامل ۴۸ درصد از مرگ و میر در کشور است، بر ضرورت آگاهی رسانی به مردم و استفاده از ظرفیت های مردمی، نهادهای عمومی و دولتی در جهت پیشگیری از این بیماری ها تاکید کرد و گفت: اصناف کشور می توانند کمک بسیار زیادی به کاهش بیماری های غیرواگیر و تامین سلامت مردم کنند و خوشبختانه در یکی دو سال اخیر، جلسات مختلف و موثری را با اصناف از جمله نانوایان و شیرینی پزها داشته ایم تا میزان شکر، جوش شیرین و نمک موجود در محصولات آنها کاهش پیدا کند.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت، از اعلام آمادگی اصناف برای تشکیل کارگروه های تخصصی به منظور کاهش میزان چربی، نمک و شکر موجود در مواد غذایی خبر داد و افزود: اصناف در قالب این گروه ها و برنامه هایی که تدوین خواهد شد، محصولاتی را تولید می کنند که به تامین سلامت جامعه کمک می کند.

ایازی تاکید کرد: برای کاهش آمار مرگ و میر های ناشی از بیماری های غیرواگیر، راهی جز افزایش مشارکت مردمی، نهادهای عمومی، دستگاه های دولتی و صنوف مختلف نخواهیم داشت.

وی با اشاره به تصویب سند ملی پیشگیری از بیماری های غیرواگیر در کشور، یادآور شد: تکالیف و وظایف دستگاه های اجرایی مختلف در این سند مشخص شده که این بخش دولتی است اما بخشی که بسیار مهم و اثرگذار است، مردم و صنوف مختلف هستند که باید نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

برچسب ها: سلامت ، بیماری ، اجتماعی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: