کد خبر: ۱۹۸۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶:۰۰ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 07
هیچ یک از ۷۵ موسسه‌ای که توسط کارشناسان سازمان ملل مورد بازدید و بازرسی قرار گرفته‌اند دارای تمام استانداردهای مراقبتی تعیین شده از سوی این سازمان نبوده‌اند
شفاآنلاین>سلامت> سازمان جهانی بهداشت (WHO) در گزارشی اعلام کرد: موسسات و انستیتوهای سلامت روان در کشورهای اروپایی تمام استانداردهای سازمان ملل را ندارند.

به گزارش شفاآنلاین، این سازمان در گزارش خود آورده است: هیچ یک از ۷۵ موسسه‌ای که توسط کارشناسان سازمان ملل مورد بازدید و بازرسی قرار گرفته‌اند دارای تمام استانداردهای مراقبتی تعیین شده از سوی این سازمان نبوده‌اند.

نتایج این بررسی‌ها که موجب شگفتی کارشناسان شده تایید می‌کند موسسات بهداشت روانی در سراسر این قاره در حفاظت از حقوق افرادی که در این نهادها نگهداری می‌شوند، ناموفق بوده‌اند و هیچ یک از ۷۵ موسسه مورد ارزیابی استانداردهای کامل سازمان ملل در این زمینه را نداشته‌اند.

با این حال هرچند برخی از این موسسات(institutes) و نهادها برای آموزش به کارکنان خود در جهت مقابله با بحران‌ها، ایجاد برنامه‌های بازسازی فردی و نیز فراهم کردن امکان دسترسی به حمایت‌های قانونی تلاش‌هایی کرده‌اند اما سایر نهادها حتی در دستیابیِ نسبی به چنین استانداردهایی نیز ناموفق عمل کرده‌اند.

در این گزارش آمده است بسیاری از بیماران در این موسسات حتی از امکانات اولیه بهداشتی محروم هستند، برخی روی زمین می‌خوابند، پنجره‌های اتاق‌های آنها شکسته است و حتی توالت‌های آنها درب، پرده یا دوش حمام هم ندارد.

گزارش فوق همچنین نشان می‌دهد اکثر این مراکز مراقبتی ارتباط بیماران خود را با بیرون کاملا محدود کرده‌اند و بیماران(patients) فقط با افراد خانواده و تنها در زمان‌های مشخصی اجازه ارتباط گرفتن دارند در حالی که این شرایط خلاف استانداردهای سازمان ملل برای مراکز مزبور است.

در واقع بسیاری از این مراکز کمکی به توانبخشی بیماران و بازگرداندن آنها به جامعه نمی‌کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: