کد خبر: ۱۹۸۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 05
شربت زعفران و گلاب حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، E ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱ ، B۲ ، B۶ ، سدیم، پتاسیم، کربوهیدرات، فیبر، پروتئین، کلسیم، آهن، منیزیم، اسید فولیک، منگنز، سلنیوم و روی است
شفا آلاین>تغذیه>یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی شربت را برای از بین بردن اضطراب و استرس مفید دانست.

به گزارش شفا آنلاین، شربت زعفران و گلاب حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، E ، گروه ویتامین‌های B مانند  B۱ ، B۲ ، B۶ ، سدیم، پتاسیم، کربوهیدرات، فیبر، پروتئین، کلسیم، آهن، منیزیم، اسید فولیک، منگنز، سلنیوم و روی است.

برای بررسی خواص شربت زعفران و گلاب و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی(Traditional medicine) گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

مهم‌ترین خواص شربت زعفران و گلاب
حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص شربت زعفران و گلاب اظهار کرد: این شربت مفرح و نشاط‌آور بوده و برای افرادی که دچار اضطراب، استرس، افسردگی(Depression) و دلشوره هستند بسیار مفید است.

وی با اشاره خاصیت اشتهاآوری شربت زعفران و گلاب بیان کرد: این شربت برای افرادی که بی‌میلی به غذا دارند به ویژه کودکان کم‌اشتها مفید است؛ شربت زعفران و گلاب موجب تقویت معده و هضم بهتر غذا می‌شود و نفخ معده را هم از بین می‌برد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی شربت زعفران و گلاب را برای مبتلایان به آسم و قند، فشار و چربی خون مفید دانست و افزود: این شربت خون‌ساز است و باعث تقویت عمومی بدن و قلب هم می‌شود.

عظمایی تاکید کرد: شربت زعفران و گلاب حافظه را تقویت می‌کند و برای مبتلایان به آلزایمر(Alzheimer) و پارکینسون هم مناسب است.

وی با اشاره به مفید بودن شربت زعفران و گلاب برای زنان در دوران قاعدگی گفت: این شربت درد‌های این دوران را از بین می‌برد؛ زنان باردار نباید شربت زعفران و گلاب را میل کنند، زیرا این شربت ممکن است به خود و جنینشان آسیب برساند، ولی مادران شیرده می‌توانند آن را مصرف کنند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی تصریح کرد: شربت زعفران و گلاب قوای جنسیرا تقویت می‌کند و برای رفع سردردها، تنش‌های عصبی، بی‌خوابی و اضطراب بسیار مفید است؛ این شربت از پیری زودرس هم جلوگیری می‌کند.

عظمایی یادآور شد: شربت زعفران و گلاب مجاری ادراری را پاکسازی و پوست و مو را هم تقویت می‌کند.

مواد لازم برای تهیه یک لیتر شربت زعفران و گلاب

زعفران                          نصف قاشق غذاخوری
گلاب                            یک لیوان
عرق بیدمشک             یک لیوان
آب                                نیم لیتر
عسل                             پنج تا ۶ قاشق غذاخوری
آب جوش ولرم            نصف لیوان

طرز تهیه شربت زعفران و گلاب
-آب را داخل پارچ بریزید و به آن گلاب و عرق بیدمشک را اضافه کنید و خوب هم بزنید.

-عسل را داخل آب جوش ولرم حل سپس زعفران را هم به آن اضافه کنید.

-محلول عسل، آب و زعفران را به مواد درون پارچ بیفزایید.

-می‌توانید به شربت زعفران و گلاب چند تکه یخ اضافه و آن را جرعه‌جرعه میل کنید البته اگر روزه‌داران قصد داشته باشند این شربت را در وعده افطار میل، نباید به آن یخ اضافه کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: