کد خبر: ۱۹۷۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 01
مدیر کل روابط کار و جبران خدمت وزارت کار گفت: وقتی فردی شاغل نباشد، حقوق نداشته باشد و به معنی مطلق بیکار باشد، خلأ بیمه برای او اتفاق می افتد.

شفا آنلاین>اجتماعی>سلامت>چه زمانی خلا در بیمه به وجود می اید؟ظریفی آزاد، مدیر کل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  با اشاره به اینکه از نظر قانونی باید برای فرد شاغل حق بیمه پرداخت شود، افزود: اگر قرارداد کاری شخصی به هر دلیلی به اتمام برسد، کارفرما برای پرداخت حق بیمه او، نه تنها تکلیفی ندارد بلکه موظف است ترک کار کارگر را به سازمان تامین اجتماعی اطلاع دهد.

به گزارش شفا آنلاین:ظریفی آزاد تصریح کرد: در گذشته برای کارگران این مشکلی پیش می آمد که در فاصله بین از دست دادن شغل قبلی تا پیدا کردن کار جدید سوابق بیمه ای فرد آسیب ببیند.

وی با تاکید بر اینکهدر حال حاضر کارگر در این موقعیت  تحت پوشش بیمه بیکاری قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: قانون گذار وزارت کار را موظف کرده که برای فردی که بیمه بیکاری می گیرد، سابقه بیمه حفظ شود؛ یعنی مدت دریافت مستمری بیمه بیکاری به عنوان سابقه  بازنشستگی فرد هم  احتساب می شود.

مدیر کل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: اگر فردی به هر دلیلی  نخواهد از بیمه بیکاری استفاده کند  یا به دلیل مشکل شخصی رابطه کاری خود را قطع کند،  قانونا مشمول بیمه بیکاری نیست. بیمه بیکاری فقط  به کارگری تعلق میگیرد که بدون میل و اراده خود بیکار می شود.

ظریفی آزاد با اشاره به اینکه این خلا در حال رفع شدن است، اضافه کرد: چند سالی است که سازمان تامین اجتماعی بحث  بیمه مشاغل و بحث بیمه اختیاری را در دستور کار خود قرار داده است. بنابر این اگر کسی  قطع رابطه کند یا خود او اشتغالزایی نماید، این امکان را دارد که از انواع بیمه ها استفاده کند.

وی در پایان اظهار کرد: وقتی فردی شاغل نباشد، حقوق نداشته باشد و به معنی مطلق بیکار باشد، خلأ بیمه برای او اتفاق می افتد.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: