کد خبر: ۱۹۷۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - 2018May 31
اگر مالیات بر کالاهای آسیب رسان مانند سیگار افزایش پیدا کند نتیجه خوبی در پی دارد، با افزایش قیمت کلی دخانیات شاهد کاهش خرید و مصرف آنها به وسیله مردم و به خصوص جوانان هستیم
شفا آنلاین>سلامت>رستمیان با اشاره به ضرورت افزایش مالیات بر سیگار، این ماده دخانی را عامل بسیار از بیماری‌های غیرواگیر دانست.

به گزارش شفا آنلاین، عبدالرحمن رستمیان فوق تخصص روماتولوژی(Rheumatology) اظهار کرد: امروزه ارتقای سطح سلامت جامعه تبدیل به یک مطالبه اجتماعی شده است و افراد نخبه و مردم عادی به سمت زندگی سالم در حال حرکت هستند.

وی ادامه داد: اگر مالیات بر کالاهای آسیب رسان مانند سیگار افزایش پیدا کند نتیجه خوبی در پی دارد، با افزایش قیمت کلی دخانیات شاهد کاهش خرید و مصرف آنها به وسیله مردم و به خصوص جوانان هستیم.

این فوق تخصص روماتولوژی گفت: امروزه دو سوم شیوع بیماری‌های غیر واگیر معطوف به عادت‌های غلط در زندگی روزانه است و بسیاری از این عادت‌ها جنبه اکتسابی دارد.

رستمیان با اشاره به اینکه هیچگاه عادت‌های غلط در زندگی جنبه ژنتیکی  ندارد، اظهار کرد: یکی از مهمترین عامل‌های بروز بیماری‌های غیر واگیر مصرف دخانیات(Tobacco) است که متأسفانه این نوع رفتار غلط اکتسابی است.

وی ادامه داد: افرادی که دخانیات مصرف نمی‌کنند از شاخص‌های سلامت بالایی نسبت به بقیه برخوردار هستند که برای اینگونه افراد باید آموزش‌های پیشگیری از بروز هرگونه بیماری در نظر گرفته شود.

این فوق تخصص روماتولوژی یادآور شد: بسیاری از شاخص‌های سلامت از جمله امید به زندگی و سطح سواد در کشور ارتقاء پیدا کرده است که این مسئله نشان‌دهنده بالا رفتن مهارت‌های فردی و اجتماعی افراد است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: