کد خبر: ۱۹۷۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - 2018May 29
فشار کار و استرس امروزه تبدیل به بخش جدانشدنی زندگی افراد شده است و این شیوه زندگی آشفته عواقبی را برای افراد به همراه دارد.
شفاآنلاین>سلامت>فناوری‌های جدید بر خلاف تصور عمومی مبنی بر افزایش استرس، سازوکار‌هایی را برای ارتقای سلامت روان کاربران در نظر گرفته اند.

به گزارش شفاآنلاین، فشار کار و استرس امروزه تبدیل به بخش جدانشدنی زندگی افراد شده است و این شیوه زندگی آشفته عواقبی را برای افراد به همراه دارد.
 
جای تعجب نیست که بسیاری از مردم از مشکلات روانی رنج می‌برند؛ امروزه بیش از ۴۰ میلیون آمریکایی و  ۸۰ میلیون اروپایی به بیماری‌های اعصاب و روان مبتلا هستند و  این اعداد وحشتناک مداوم رو به رشد هستند بنابراین مهم است که روزانه  بخشی از  وقت خود را به مبارزه با استرس، فشار و تحریکات خود آزاری اختصاص دهیم.

 
استرس نه تنها بار عاطفی بزرگی دارد بلکه می‌تواند بر سلامت جسمانی هم تاثیر داشته باشد؛ استرس می‌تواند به بدتر شدن بیماری‌های قلبی، دیابت، افسردگی، چاقی، مشکلات دستگاه گوارش یا آسم منجر شود.
 
برای مثال ساعت‌های طولانی ترافیک، مهلت کاری، کارفرمایان و همکاران عصبانی، مراقبت از فرزندان و حضور در اجتماعات از جمله شرایط استرس‌زای امروزه هستند.
 
به تصور بسیاری از مردم تکنولوژی موجب بدتر شدن استرس می‌شود اما  جدیدا برخی ابزارهای تکنولوژی می‌تواند به مدیریت استرس ناشی از فناوری‌ها کمک کند.
 
طبق تحقیقات جدید، چند تکنولوزی برای حفظ سلامت روان افراد شناسایی شده است که در ادامه به معرفی برخی از این موارد می پردازیم:
 دستگاه PIPPIP:
یک دستگاه بسیار کوچک است که به همراه برنامه مخصوص گوشی‌های همراه هوشمند ارائه شده است. این دستگاه میزان استرس را در افراد اندازه‌گیری می‌کند.
 
عملکرد دستگاه به گونه‌ای است که شما باید آن را با انگشت شست و اشاره خود نگه دارید؛ اگر استرس شما بالا باشد، برنامه تصویر زمستان را نشان می‌دهد و با کاهش استرس تصاویر تغییر می‌کند.
 
تصویر تابستانه نشان دهنده کمترین میزان استرس است؛ شما باید تا اتمام زمان تغییر تصاویر از زمستان به تابستان، دستگاه را با انگشتان خود نگه دارید.
 
این فرایند برای بعضی افراد ۱۵ دقیقه و برای برخی دیگر حدود ۴ دقیقه طول می‌کشد که  برای شروع، این دستگاه می‌تواند ابزار خوبی برای کاهش استرس باشد.
 هدبند حسگر مغز:
این هدبند با خواندن امواج مغزی به شما برای کنترل ذهن کمک می‌کند؛ استفاده از این هدبند آسان است و صدا‌هایی مانند صدای امواج (طبیعی)، طوفان (بد) و آواز پرندگان (خوب) پخش می‌شوند.
 
این هدبند امواج مغز را در زمان پخش صدا آنالیز و در صورت فعالیت بیش از اندازه مغزتان به شما برای پاکسازی افکارتان کمک می‌کند.
 برنامه Calm:
این برنامه، به عنوان برنامه برتر اپ استور در سال ۲۰۱۷ انتخاب شده است؛ این برنامه به شما برای مدیتیشن کمک می‌کند همچنین تمرینات تنفسی برای آرامش ذهن و بدن را ارائه کرده است.
 برنامه Headspace
استفاده از این برنامه برای مدیتیشن و رهایی از استرس ناشی از یک روز کاری پرمشغله مفید است. استفاده از آن  تنها ۱۰ دقیقه از وقت شما را می‌گیرد.
برنامه Breath۲Relax :
بسیاری از متخصصان بهداشت روان، تنفس دیافراگم یا تنفس شکمی را یکی از بهترین روش‌های کاهش استرس می‌دانند؛ این برنامه به کاربران کمک می‌کند تا با استفاده از این مهارت به کاهش استرس خود کمک کنند همچنین این برنامه به تثبیت حالت روحی، کنترل خشم و مدیریت اضطراب کمک می‌کند.
 
 این برنامه توسط شاخه‌ای از ارتش ایالات متحده و اداره بهداشت دفاعی طراحی شده است و  در ابتدا جامعه هدف آن جامعه نظامی بود اما و به سربازان در شرایط استرس‌زا کمک کرده است.
برنامه Deep virtual reality
تصور کنید که  زیر آب در حال حرکت هستید؛ بدن شما سبک و سبک‌تر و گام‌هایتان آرام و آرام‌تر می‌شود و  به نظر می‌رسد حرکت کل دنیا با شما آهسته‌تر می‌شود.
 
اکنون، این صحنه را به عنوان نقطه آغاز مدیتیشن خود تصور کنید؛ این دقیقا همان چیزی است که برنامه واقعیت مجازی عمیق به شما ارائه می‌کند همچنین با استفاده از دستگاه مخصوص، می‌توانید به بهبود تنفس دیافگرامی خود کمک کنید. لذت کشف ماهی‌ها در زیر آب یکی دیگر از نکات مفید این برنامه است.

 برنامه واقعیت مجازی Zen ZoneZen Zone:
این برنامه یکی دیگر از بازی‌های طراحی شده برای VR است؛ این بازی دو بخش مرتبط با آرامش دارد.
 
موسیقی در نظر گرفته شده در این برنامه بسیار آرامش بخش است همچنین این امکان را برای شما فراهم آورده است تا بتوانید باغ مخفی تصورات خود را طراحی کنید؛ همان باغی که در آنجا آرامش درونی خود را می‌توانید پیدا کنید.
برچسب ها: سلامت ، فناوری ، استرس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: