کد خبر: ۱۹۷۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - 2018May 28
متأسفانه آمار دقیقی در مورد فعالیت‌ها و جراحی‌های زیبایی در کشور وجود ندارد اما دیده شده علاوه بر جراحی‌های بازسازی مرتبط با حوادث و تصادفات، مشکلات مادرزادی مانند شکاف کام و سوختگی فعالیت‌های بسیاری در زمینه جوان‌سازی و زیبایی انجام می‌شود
شفاآنلاین>سلامت> امروزه گرایش به انجام عمل‌های جراحی زیبایی بین مردم بسیار زیاد شده است. آمار نشان می‌دهد بخش زیادی از این جراحی‌ها ضرورت ندارد و تنها به‌دلیل اصرار بیمار انجام می‌شود بخش دیگری از فعالیت‌های زیبایی هم با وجود هشدارهای متخصصان هنوز در آرایشگاه‌ها و مراکز غیردرمانی انجام می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر سیدنجات حسینی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی در این باره می‌گوید: متأسفانه آمار (statistics)دقیقی در مورد فعالیت‌ها و جراحی‌های زیبایی در کشور وجود ندارد اما دیده شده علاوه بر جراحی‌های بازسازی مرتبط با حوادث و تصادفات، مشکلات مادرزادی مانند شکاف کام و سوختگی فعالیت‌های بسیاری در زمینه جوان‌سازی و زیبایی انجام می‌شود.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به تزریق بوتاکس به‌عنوان یکی از این فعالیت‌های زیبایی، می‌افزاید: در گذشته از بوتاکس تنها برای درمان بیماران مبتلا به اسپاسم عضلانی استفاده می‌شد اما امروزه از بوتاکس بیشتر برای زیبایی و رفع چروک پیشانی یا افتادگی ابرو استفاده می‌شود.

وی تأکید می‌کند: نکته مهم این است که انجام این قبیل فعالیت‌ها باید توسط پزشک حاذق انجام گیرد، چراکه هرگونه اشتباه در تزریق(Injection) بوتاکس می‌تواند عوارض فراوانی مانند کج شدن دهان، ریزش اشک و افتادن پلک به همراه داشته باشد.

دکتر حسینی تأکید می‌کند: به‌هیچ وجه برای انجام امور زیبایی مانند تزریق بوتاکس به پرستاران یا آرایشگرها مراجعه نکنید و حتماً از پزشکان جراحی پلاستیک حاذق کمک بگیرید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: