کد خبر: ۱۹۶۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - 2018May 23
ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم ساکن در مناطق محروم و مرزی از اهداف مهم وزارت بهداشت و طرح تحول سلامت است و بخشی از این خدمات نیز مربوط به خدمات دندانپزشکی می شود
شفا آنلاین>سلامت>معاون اجتماعی وزارت بهداشت گفت: مشارکت‌های مردمی نقش مهمی در توسعه زیرساخت‌های سلامت و اجتماعی شدن نظام سلامت دارد و خوشبختانه در سال‌های اخیر شاهد مشارکت گسترده مردم در حوزه سلامت بوده‌ایم.

به گزارش شفا آنلاین، سید محمدهادی ایازی اظهار داشت: خیرین در سال 95، بیش از 1500 میلیارد تومان به حوزه سلامت کمک کردند که در ساخت بیمارستان، مرکز جامع خدمات سلامت، خانه بهداشت، پایگاه سلامت، دانشکده، خوابگاه های دانشجویی و همراه سرای بیماران هزینه شد.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه یاس 190 به منظور ساماندهی مشارکت های خیرین در تامین نیازهای حوزه سلامت، گفت: خوشبختانه طرح نذر سلامت با مشارکت بالای جامعه پزشکی آغاز شد و برخی پزشکان در طول هفته، ساعات یا روزهایی را برای ارائه خدمات رایگان به نیازمندان اختصاص می دهند.

ایازی با بیان اینکه 80 کلینیک سیار دندانپزشکی در مناطق محروم کشور حضور می یابند و به ارائه خدمات دندانپزشکی به مردم این مناطق می پردازند، افزود: ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم ساکن در مناطق محروم و مرزی از اهداف مهم وزارت بهداشت(Ministry of Health) و طرح تحول سلامت است و بخشی از این خدمات نیز مربوط به خدمات دندانپزشکی می شود.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت یادآور شد: تعداد خیرین و نیکوکاران در کشور بسیار زیاد است و باید ظرفیتی ایجاد کنیم تا عمل خیرخواهانه آنها در حوزه سلامت انجام شود.

وی ضمن تاکید بر اهمیت نقش سازمان های مردم نهاد حوزه سلامت در ارتقای توانمندی های سلامت جامعه، گفت: سازمان های مردم نهاد حوزه سلامت، برنامه های آموزشی، اقدامات فرهنگساز برای اصلاح رفتار و کمک به سلامت مردم و در نهایت توانمند سازی مردم را در دستور کار خود قرار داده اند.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت در پایان تعداد سازمان های مردم نهاد حوزه سلامت در کشور را 680 سازمان عنوان کرد و افزود: این سازمان های مردم نهاد در بیماری های مختلف به مردم و وزارت بهداشت کمک می کنند به عنوان نمونه در حوزه بیماری سرطان(Cancer)، 72 سازمان مردم نهاد فعال وجود دارد و شبکه ملی سازمان های مردم نهاد حوزه سلامت راه اندازی شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: