کد خبر: ۱۹۶۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳:۴۵ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - 2018May 23
گرچه لیزر موثرترین روش برای رهایی از موهای زائد است، برخی روش های طبیعی برای افرادی که به هر دلیلی مایل به انجام این نوع اپیلاسیون نیستند، می تواند مفید باشد.

شفا آنلاین>سلامت>از آنجا که زردچوبه می‌تواند به رفع مو‌های زائد <extra hair>صورت کمک کند، در ترکیب بسیاری از ماسک‌های اپیلاسیون کاربرد دارد، اما یک روش ساده برای حجم کمی از مو‌های زائد ترکیب زردچوبه با شیر است.

به گزارش شفا آنلاین: ظاهر شدن موهای زائد تیره روی صورت به خصوص چانه و گونه ها برای بسیاری از خانم ها دردسرساز است. همان طور که می دانید اختلالات هورمونی و مصرف برخی داروها در این زمینه بسیار تاثیرگذار هستند که نیاز به درمان و مشورت با پزشک متخصص دارند و ممکن است پس از روند درمان وضعیت بهتر شود، اما بعضی دیگر حتی بدون دلیل مشخصی ممکن است با چنین مشکلی روبرو باشند.

گرچه لیزر موثرترین روش برای رهایی از موهای زائد است، برخی روش های طبیعی برای افرادی که به هر دلیلی مایل به انجام این نوع اپیلاسیون نیستند، می تواند مفید باشد.


آرد نخود

استفاده از ماسک آرد نخود علاوه بر اینکه تاثیر خوبی بر رفع موهای زائد دارد، می تواند سلول های مرده پوست را نیز از بین ببرد و ظاهری شفاف تر به پوست شما ببخشد. آرد نخود یکی از موادی است که بانوان هندی برای رهایی از موهای زائد و تاخیر در روند رشد آنها استفاده می کنند.

برای تهیه ماسک کافی است 2 قاشق سوپ خوری آرد نخود، یک قاشق سوپ خوری خامه تازه، یک و نیم قاشق چای خوری شیر و سه چهارم قاشق چای خوری زردچوبه را با هم مخلوط کنید تا به شکل خمیری ترم دربیاید. سپس آن را روی قسمت های مورد نظر بگذارید و اجازه بدهید 30 دقیقه بماند تا کاملا خشک شود.

پس از این زمان، مواد را به آرامی بر خلاف جهت رویش موها از روی پوست جدا کنید. اگر مواد بیش از حد خشک شده، دست را مرطوب کنید تا راحت تر جدا شود.

سپس صورت را با آب ولرم بشویید. این روش را 3 تا 4 مرتبه در هفته طی مدت حداقل 1 ماه ادامه دهید. همچنین می توانید به جای خامه، ماست تازه به مواد اضافه کنید. در صورتی که آرد نخود در دسترس نداشتید، آرد برنج و جو دوسر هم می توانند جایگزین های خوبی باشند.

عسل و آبلیمو

این ماسک تاثیر خوبی بر مرزدایی صورت و همچنین پاکسازی، شفافیت و آبرسانی پوست دارد. برای تهیه آن، 4 قاشق سوپ خوری عسل را با 1 قاشق سوپ خوری آبلیموی تازه مخلوط کنید و روی قسمت مورد نظر پوست بگذارید و اجازه بدهید 15 تا 20 دقیقه بماند.

گرچه ممکن است درد داشته باشد، لایه ها به خوبی از روی پوست جدا می شود. این روش را حداقل 2 بار در هفته طی چند ماه تکرار کنید. در صورتی که عسل در اختیار نداشتید می توانید مقداری شکر را با کمی آب روی حرارت بگذارید تا کاملا قوام بیاید و حالت عسل پیدا کند. سپس بقیه مراحل را مانند دستور عسل انجام بدهید.

سفیده تخم مرغ

این ماسک جزو بهترین ماسک ها برای جدا کردن موهای زائد و آلودگی های پوست است. برای تهیه یک عدد سفیده تخم مرغ را با چنگال هم بزنید و یک قاشق سوپخوری شکر و نصف قاشق سوپ خوری آرد ذرت اضافه کنید. ماسک را روی صورت بزنید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند تا کاملا خشک شود. سپس به صورت لایه ای از روی صورت بردارید. این کار را 3 تا 4 مرتبه در هفته تکرار کنید.

اسانس اسطوخودوس و درخت چای

مخلوط اسانس طبیعی این دو گیاه در رفع هیرسوتیسم بسیار موثر است زیرا این دو گیاه خواص آنتی آندروژنیک دارند. کافی است یک قاشق چای خوری اسانس طبیعی اسطوخودوس را با 4 تا 6 قطره اسانس طبیعی درخت چای مخلوط کنید و به کمک گوش پاک کن روی موهای زائد صورت بزنید. این کار را روزی 2 تا 3 مرتبه به مدت حداقل 3 ماه ادامه دهید تا به نتیجه مطلوب برسید.

زردچوبه

از آنجا که زردچوبه می تواند به رفع موهای زائد صورت کمک کند، در ترکیب بسیاری از ماسک های اپیلاسیون کاربرد دارد، اما یک روش ساده برای حجم کمی از موهای زائد ترکیب زردچوبه با شیر است. 1 تا 2 قاشق سوپ خوری زردچوبه را با کمی شیر مخلوط کنید تا به شکل خمیر نرم در بیاید.

خمیر را روی صورت گذاشته و بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند تا کاملا خشک شود. سپس با آب ولرم بشویید. در مواردی که موهای زائد زیاد باشد، بهتر است از ترکیب زردچوبه همراه با آرد نخود، آرد برنج یا جودوسر استفاده کرد. برای اطمینان از اینکه زردچوبه احيانا اثر زردرنگی روی پوست باقی نگذارد، می توانید پس از برداشتن ماسک، تکه ای پنبه آغشته به شیر را روی پوست ماساژ دهید.
هفته نامه سلامت

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: