کد خبر: ۱۹۶۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - 2018May 22
باید به کودکانی که دارای تفاوت‌های با سایرین هستند به جامعه وارد شود و زمینه حضور آنها درخصوص فعالیت‌های اجتماعی فراهم شود
شفا آنلاین>سلامت>مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی با اشاره به موانع فیزیکی و اجتماعی پیش روی افراد دارای مشکلات جسمی و روحی در جامعه گفت: سیاست‌گذاران باید در خصوص برطرف کردن این مشکلات تلاش بیشتری از خود به خرج دهند.

به گزارش شفا آنلاین، محمد تقی جغتایی مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی در مراسم کتابخانه انجمن اوتیسم ایران اظهارداشت: پیام افتتاح اینگونه مراکز این است که باید به کودکانی که دارای تفاوت‌های با سایرین هستند به جامعه وارد شود و زمینه حضور آنها درخصوص فعالیت‌های اجتماعی فراهم شود.

وی افزود: باید توجه داشته باشیم که بسیاری از افراد مبتلا به اختلال اوتیسم(Autism) از هوش و خلاقیت بسیار بالایی برخوردار هستند و همانطور که مشاهده می‌کنید این افراد توانسته‌اند با همت خود کتابخانه‌ای را افتتاح کنند.

جغتایی تصریح کرد: کودکان مبتلا به اوتیسم برای اجتماعی شدن باید در این مراکز حضور یابند، توجه داشته باشید که بزرگترین مانع برای افرادی که مشکلات ناتوانی هستند موانع فیزیکی و اجتماعی است.

مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی(Rehabilitation) با اشاره به موانع فیزیکی اظهارداشت: سازمان‌های متولی مانند شهرداری باید در اصلاح مبلمان شهری برای این افراد تلاش بیشتری از خود به خرج دهند.

وی ادامه داد: باید در خصوص آگاهی و اطلاع‌رسانی در زمینه این بیماری در جامعه تلاش‌های بیشتری صورت گیرد تا بتوانیم موانع اجتماعی را نیز برطرف کنیم.

وی ادامه داد: بسیاری از افرادی که امروز در افتتاح این کتابخانه نقش داشتند دارای تحصیلات دانشگاهی هستند که این موضوع نشان دهنده توانایی این افراد است.
برچسب ها: توانبخشی ، اوتیسم ، خلاقیت ، هوش
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: