کد خبر: ۱۹۶۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 21
متأسفانه امروزه برخی به اسم طب سنتی صحبت‌هایی مطرح می‌کنند که همچون برخی موضوعات بی‌منطق است به طور مثال مردم را تشویق به انجام ندادن واکسیناسیون برای کودکان و نوزادانشان می‌کنند
شفا آنلاین>سلامت>رئیس فرهنگستان علوم پزشکی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری واکسیناسیون نوزادان را امری واجب برشمردند، گفت: متأسفانه امروزه برخی به اسم طب سنتی مردم را تشویق به نزدن واکسن می‌کنند.

به گزارش شفا آنلاین، علیرضا مرندی، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی در مورد واکسیناسیون(vaccination) نوزادان اظهار داشت: در سال‌ 65 که بنده وزیر بهداشت بودم سمیناری در بیمارستان فیروزگر برای آغاز برنامه واکسیناسیون نوزادان برگزار شد و از رئیس جمهور وقت که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بودند جهت حضور در افتتاحیه برنامه دعوت به عمل آمد.

وی افزود: ایشان در این جلسه اعلام کردند که از جمله مراقبت‌هایی که والدین باید از کودکان انجام دهند و بر آنها واجب است موضوع سلامتشان بوده که واکسیناسیون نیز زیرمجموعه آن قرار می‌گیرد.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ادامه داد: متأسفانه امروزه برخی به اسم طب سنتی(Traditional medicine) صحبت‌هایی مطرح می‌کنند که همچون برخی موضوعات بی‌منطق است به طور مثال مردم را تشویق به انجام ندادن واکسیناسیون برای کودکان و نوزادانشان می‌کنند.

مرندی خاطرنشان کرد: اگر از همه مراجع سؤال شود امروز همه آنها نیز به این مسأله معتقد بوده و آن را واجب و لازم می‌دانند و تنها افراد ناآگاه چنین مسائلی را علیه واکسیناسیون مطرح می‌کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: