کد خبر: ۱۹۶۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳:۵۹ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 20
مصرف بسیار کم ادویه در مواد غذایی در طول ماه رمضان یکی از روشهاییست که جلوی عطش و تشنگی شمارا در طول روزمیگیرد

شفا آنلاین>سلامت>- مصرف زولبیا و بامیه برای شمایی که در رژیم های لاغری هستید باید به حداقل برسد . مصرف زولبیا و بامیه به دلیل قند بالایی که دارد بخصوص برای وعده ی افطار به هیچ عنوان انتخاب مناسبی نیست

به گزارش شفا آنلاین:- مصرف بسیار کم ادویه در مواد غذایی در طول ماه رمضان <Ramadan>یکی از روشهاییست که جلوی عطش و تشنگی شمارا در طول روزمیگیرد .

- روزانه 8 لیوان اب را فراموش نکنید (مقداری آبلیمو به آب مصرفی خود اضافه نمایید ) .

- سالاد و سبزی خوردن را حتما در سفره ی افطار و سحر خود بگنجانید خصوصا سالاد کاهو که به دلیل آب میان بافتی بالای کاهو در کنترل تشنگی شما بسیار موثر است .

- از مصرف غذاهای چرب مثل کره، خامه، تخمه ، لبنیات پرچرب ، غذاهای سرخ کردنی و کله پاچه بپرهیزید.

- از نوشیدنی های کافیین دار مثل نوشابه دلستر قهوه چای بخصوص در وعده ی سحری اجتناب کنید .

- مصرف غذاهای فست فودی ممنوع !از سوسیس و کالباس در این دوره به شدت پرهیز کنید چراکه هیچ منفعت غذایی نداشته و فقط کالری بالا با حجم کم وارد بدن خود میکنید .

- حتما 3 واحد میوه بین فاصله ی افطار تا سحر خود مصرف کنید و از مصرف اب میوه و میوه ی خشک حدالامکان جلوگیری کنید .

- وعده ی شام را برای ماه رمضان تعطیل کنید! وعده های شما در ماه رمضان باید : افطار سحری میان وعده های بین افطار و سحری باشد.

- پاپ کورن یا ذرت بوداده یک میان وعده ی عالی بین افطار تا سحر به شمار می رود به شرطی که بدون نمک و روغن و در منزل آماده سازی شود . حدودا دو لیوانپاب کورن به عنوان میان وعده انتخاب مناسبی است .

- مصرف خیار و هویج جزو سبزیجات ازاد در این دوره است .

- و در آخر پیشنهاد میکنیم اگر درحال کاهش وزن هستید حتما از متخصص تغذیه ی خود برای ماه مبارک رزیم مخصوص به خود را گرفته تا از هرگونه افزایش وزن در این ماه جلوگیری شود

پزشک آنلاین
.یاسمن اقتداری [ کارشناس تغذیه و رژیم درمانی ]
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: