کد خبر: ۱۹۵۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 18
شفاآنلاین:رئیس آکادمی پزشکان و دندانپزشکان ایرانی مقیم آلمان تاکیدکرد:شایسته است وزارت بهداشت برای حفظ قداست حرفه ی ورجاوند پزشکی، افراد خاطی ملبس به لباس پزشک که جرم آنان ثابت شده باشد را از جامعه ی پزشکی ایران که بزرگان و فرزانگان فراوانی را در خود داشته و دارد بیرون نماید و همچنین مبادرت به بستن شرکت هایی که به چنین اقدامات غیر انسانی دست زده اند کند.
پروفسور علیرضا رنجبر ،درواکنش به انتشارگزارشی در روزنامه شرق که از ارتباط های مالی پنهانی برخی پزشکان با شرکت های دارویی وتجهیزات پزشکی منتشرشده،با ارسال یادداشت اختصاصی برای شفاآنلاین نوشته است:
درود بر استاد دکتر ایرج فاضل و سخنان خردمندانه ایشان. براستی اگر جامعه ای قدر خدمتگزاران خود را نداند روی سعادت را نیز نخواهد دید. هم کلام با استاد دکتر بهروز برومند فرزانه میشوم که تعمیم دادن کارهای ناشایست و غیر اخلاقی درصدی اندک از پزشک نماها به تمام جامعه پزشکی ایران به جز اثرات زیانبار به مردم و بیماران و کشور ثمره ی دیگری در بر نخواهد داشت. حال که گفته می‌شود که تمام مدارک در این باره موجود است شایسته خواهد بود برای آشکار شدن واقعیت ها تعداد رشوه بگیران پزشک بطور مستند اعلام شود تا مشخص شود که این به اصطلاح پزشکان چند درصد جامعه پزشکی ایران را تشکیل می‌دهند. از طرفی دیگر به مانند تمام کشورها افراد خاطی چه رشوه گیرنده و چه رشوه دهنده که جرمشان کمتر از رشوه گیرنده نیست به مراجع ذی‌صلاح و مراکز قضایی معرفی می‌شوند تا در مورد آنان اقدامات لازم به عمل آید .  شایسته است وزارت بهداشت برای حفظ قداست حرفه ی ورجاوند پزشکی  افراد خاطی ملبس به لباس پزشک که جرم آنان ثابت شده باشد را از جامعه ی پزشکی ایران که بزرگان و فرزانگان فراوانی را در خود داشته و دارد بیرون نماید و همچنین مبادرت به بستن شرکت هایی که به چنین اقدامات غیر انسانی دست زده اند کند.
از یاد نبریم که بزرگترین یاری رسانی های مادی و معنوی و خدماتی در شرایط دشوار میهن مان که نمونه ی آن زلزله ی اخیر غرب کشور بود توسط خانواده و  جامعه ی بزرگ پزشکی ایران چه در داخل و چه در خارج از کشور صورت گرفته است.

با آرزوی سربلندی ایران و سعادت مردم ایران

پروفسور علیرضا رنجبر
بن-آلمان

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
میترا
|
Germany
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
0
0
بادرود
درست است و زارت بهداشت هرچه سریعتر باید با این پزشک نماها وشرکت های متخلف برخورد کرده ونتیجه به اطلاع مردم برساند. امید که جناب دکتر فاضل شخصا به این تخلف رسیدگی کنند.
بهروزبرومند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
0
1
بادرود،ازراه دور دست همکار گرامی سرور پروفسور رنجبر را میفشارم که چنین داهیانه و بادوراندیشی نگران درستی روندکار پزشکی و درمان در ایران میباشند. باز هم ،هم آوا با ایشان درخواست مینمایم ریاست گرامی سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران سرو ردکتر ایرج فاضل مستندات روزنامه شرق را بدست آورده، گناهکاران را شناسائی و از راه قانون پزشکان را در دادگاه های نظام پزشکی و سوداگران مرگ را در دادگستری و از برپایه قانون به کیفر برسانند. بی شک پیگیری نظام پزشکی از وظیفه وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی که مسئول نظارت پیگیر درستی کار"شرکت های تجهیزات پزشکی" میباشندومعاونت داروئی تا اینجا در کار پایش این شرکت ها کوتاهی نموده، نمیکاهد. امیدواریم به جبران گذشته وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در پیگیری این کار شرم آور و کیفر گناهکاران همه توان خود را بکار ببندد.ایدون باد
پرفسور علیرضا رنجبر
|
Germany
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
0
0
استاد گرانمایه و ایراندوست سرور پروفسور بهروز برومند با درود و سپاس فراوان از مهر و مهربانی و تلاش های شایسته و دلسوزی از دل برآمده ی شما برای مردم و بیماران و جامعه ی پزشکی ایران. این رخدادها از دید من مناسبتی است که می‌توان غبارها را از پیکره ی جامعه ی خدمتگزار پزشکی شست. استاد دکتر فاضل دانشمند و شریف و انساندوست در این راه گام های موثر را بدون شک بر خواهند داشت.

با مهر و آرزوی بهترین ها
دوستدار
علیرضا رنجبر
Bostjani
|
Czech Republic
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
0
0
با درود به دکتر رنجبر گرامی که لحظه ای از اندیشیدن به سرزمین مادری غافل نیستند . متاسفانه در هر قشری افراد متخلف وجود دارند . امیدوارم با پیگیری هوشمندانه مسئولین این اندک پزشک نماها شناسایی و از جامعه پزشکی طرد شوند .اکثریت پزشکان ایرانی با وجدان و دلسوز هستند
حاجیکلایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
0
0
با درود و تشکر از سخنان بجا و شایسته پروفسور رنجبر عزیز.
به قول سعدی :
به یک ناتراشیده در مجلسی . . . برنجد دل هوشمندان بسی
شاید این اتفاق فرصتی باشد برای راستی آزمایی و همچنین شفاف سازی در موضع گیری صنفی و وزارتخانه ای!، که در این میان سرور دکتر فاضل به زیبایی حق مطلب را ادا نمودند.
سید محمدجواد مرعشی
|
United States
|
۰۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
0
0
با تایید نظرات اساتید محترم باید از اکثریت قشر پزشکان زحمتکش و دلسوز بیماران قدردانی شده و این لکه ننگ را افشا نموده و با شدیدترین مجازاتها برای انان سبب التیام درد و زخم اسیب دیدگان از این حرکت ضد انسانی گردیده تا سبب پاک شدن این زخم از چهره اکثریت پزشکان خدوم و پاک شدن جامعه پزشکی از وجود چنین افراد ضد بشر گردد.
من این امر را در رابطه با انحطاط جامعه و مشاهده دزدان و چپاول گران بیرحم که درون جامعه مارشد کرده اند میدانم. وچاره را در حساسیت دولتمردان و مسولین بلند پایه میبینم اگر وجود داشته باشد. که امید وارم چنین باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: