کد خبر: ۱۹۵۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 16
برای برخورد با بیماری‌های غیرواگیر باید چگونگی برخورد با بیماری‌ها را در نظر داشته باشیم و براساس سوالات کلیدی که در این زمینه وجود دارد از راهکارهای درستی استفاده کنیم
شفا آنلاین>سلامت>معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر بیشترین بار بیماری و مرگ و میر در کشور به دلیل ابتلا به بیماری‌های غیر واگیر است. به همین دلیل باید برای کنترل عوامل خطر بیماری‌ها، برنامه‌های جدیدی داشته باشیم.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر علیرضا رئیسی در دومین کنفرانس ملی توسعه پایدار سلامت و تجلیل از دکتر مصداقی‌نیا و برگزیدگان حوزه بهداشت کشور در ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران، افزود: برای برخورد با بیماری‌های غیرواگیر  باید چگونگی برخورد با بیماری‌ها را در نظر داشته باشیم و براساس سوالات کلیدی که در این زمینه وجود دارد از راهکارهای درستی استفاده کنیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت(Ministry of Health) تصریح کرد: بهتر است در تمام سطوح مختلف جامعه بحث سلامت مطرح شود تا آسیب کمتری متوجه مردم شود. به همین دلیل نباید تمام بار و کمبودها را بر دوش وزارت بهداشت انداخت؛ زیرا اینگونه به نتیجه‌ای نخواهیم رسید و تمام ارگان‌ها در کشور باید در زمینه سلامت فعالیت داشته باشند.

وی افزود: اگر ما بتوانیم در زمینه زیرساخت سلامت و بهداشت کشور، پرونده الکترونیک ایجاد کنیم، بسیاری از مشکلات در کنترل هزینه‌های نظام سلامت مانند پایش و مراقبت حل خواهد شد. همچنین برای کنترل وضعیت سلامت در کشور بحث پزشک خانواده(family doctor) و نظام ارجاع باید نهادینه شود و با ایجاد پرونده الکترونیکی در سراسر کشور می‌توانیم این کار را بهتر انجام دهیم.

رئیسی، عمق بخشیدن به اقدامات فعلی در زمینه بهداشت را از برنامه‌های ارتقای کیفیت خدمات فعلی کشور در حوزه بهداشت دانست و گفت: یکی از کارهای اساسی و دقیقی که باید در نظام سلامت انجام شود،  نظارت، پایش و ارزیابی است که این پایش و ارزیابی نه تنها در سطوح مختلف بلکه در سطح گیرندگان خدمت، ارائه دهندگان خدمت، سیاستگذاران و مدیران باید وجود داشته باشد.

بنابر اعلام وبدا، معاون بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرد: اصلاح نظام پرداخت یکی از موثرترین عوامل تغییر رفتار در زمینه بهداشت و سلامت است که باید پرداخت عملکردی در سطح سلامت انجام شود تا برای پوشش بیشتر نظام سلامت به کار آید.

رئیسی افزود: باید هر خانه را به خانه بهداشت تبدیل کنیم و این نیازمند ساز و کارهای جدید است و باید آموزش بهداشت عمومی برای عامه مردم و جاری‌سازی فرهنگ بهداشت وجود داشته باشد. به همین دلیل پزشک خانواده در این زمینه می‌تواند ما را در کنترل بیماری‌های غیرواگیر کمک کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: