کد خبر: ۱۹۵۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴:۴۵ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 16
متاسفانه بسیاری از کسانی که با این مشکل روبه رو هستند تا زمانی که ابروها و مژه هایشان کمپشت نشده، به فکر مراجعه به پزشک هم نیستند و خیلی جدی با این مشکل برخورد نمیکنند.
شفا آنلاین>سلامت>همه میدانیم که موهای ابرو و مژه نقش بسیار مهمی در زیبایی چهره و صورت دارد به همین دلیل نباید خیلی صبر کنیم تا ابروها و مژه ها خالی و کم پشت شود.

به گزارش شفا آنلاین:متاسفانه بسیاری از کسانی که با این مشکل روبه رو هستند تا زمانی که ابروها و مژه هایشان کمپشت نشده، به فکر مراجعه به پزشک هم نیستند و خیلی جدی با این مشکل برخورد نمیکنند. البته برخی هم باور دارند ریزش موهای ناحیه ابرو و مژه ارثی است و در نتیجه فکر میکنند کاری نمیتوان برای آن انجام داد.

عوامل ژنتیکی و ارثی نقش چندانی در ریزش موهای ابرو و مژه ندارد و موهای این ناحیه به هورمونها وابسته نیست.

البته برخی افراد مژه ها و ابروهای پرپشت و متراکمی دارند که این موضوع وابسته به ژنتیک است، اما آنطور که متخصص بیماریهای پوست و مو میگویند موهای ابرو و مژه مانند موهای سر نیست که به ارث و هورمونها وابسته باشد و در نتیجه این طور نیست که موهای این نواحی تحت تاثیر ژنتیک و عوامل هورمونی بریزد.

موهای سرتان هم میریزد یا نه؟
گاهی فقط موهای سر میریزد، بعضی وقتها موهای ابرو و مژه هم با موهای سر همراه میشود و ریزش مو در تمام نواحی اتفاق میافتد و در شرایطی هم فقط موهای ابرو و مژه به طور جداگانه دچار این مشکل میشود.
ریزش موها در ناحیه ابرو و مژه میتواند همراه با ریزش موهای سر و در کنار آن بروز کند یا به تنهایی و به صورت جداگانه رخ دهد. بنابراین ممکن است شخصی که برای درمان ریزش موهای سرش به متخصص پوست و مو مراجعه میکند، همزمان دچار ریزش ابرو و مژه هم باشد و در مقابل، گاهی هم شرایطی پیش میآید که فرد فقط دچار ریزش ابرو و مژه شده است و برای درمان این مشکل به پزشک مراجعه میکند.ریزش ابرو و مژه نشانه کدام بیماری است

دهها علت متفاوت برای ریزش ابرو و مژه
همانطور که گفته شد، عللی که در ریزش موهای سر موثر است میتواند موجب ریزش موهای ابرو و مژه هم بشود. از طرف دیگر، زمانی مشکل ریزش موها برطرف میشود که علت اصلی ایجادکننده مشکل رفع شده باشد. به همین دلیل هم اولین قدم برای حل مساله، شناخت عامل اصلی ریزش موها و برطرف کردن آن است.
کسانی که به محض دیدن ریزش موها در ناحیه ابرو و مژه به فکر کاشت مو در این نواحی میافتند باید نظر متخصصان پوست و مو را بدانند که در بسیاری از موارد این شیوه را توصیه نمیکنند

*بیماری آلوپسی آره آتا یا ریزش موی سکه ای که یکی از مهمترین علل ریزش موهای ابرو و مژه به حساب می آید، در این بیماری که ممکن است به طور ناگهانی پیش بیاید، فرد به صورت تکه ای دچار ریزش موهای ناحیه ابرو و مژه نیز میشود و این مشکل ممکن است همراه با ریزش موی سکه ای در ناحیه سر رخ دهد یا فقط در ابروها و مژه ها نمایان شود. علاوه بر این، کسانی که خیلی زیاد و به طور مداوم با موچین ابروهایشان را دستکاری میکنند، ممکن است دچار این وضع شوند.

استرس، تغذیه نامناسب، بیماریها و مشکلات داخلی مانند کم خونی ها و اختلالات تیروئید نیز میتواند یکی از عوامل ریزش موها باشدتمام مواردی که به طور کلی باعث ریزش موی سر میشود، در ریزش موهای ناحیه ابرو و مژه هم موثر است و به همین دلیل نمیتوان این موارد را به طور مشخص از یکدیگر جدا کرد. استفاده زیاد از لوازم آرایشی در ناحیه دور چشم و مژهها میتواند در درازمدت به موهای مژه آسیب بزند.

علت اصلی را پیدا کنید
میپرسید حالا که علتهای ریزش مو تا حدی مشخص شد، برای درمان ریزش موهای ابرو و مژه چه کار باید کرد؟ اولین قدم برای رفع این مشکل درمان و برطرف کردن علت ایجادکننده مشکل است.
البته در صورتیکه مشکل قابل درمان باشد، موهای ریخته شده تا حد زیادی قابل بازگشت خواهد بود وقتی که آسیبی در این نواحی وجود داشته باشد مانند زخمها، سوختگیها و مواردی از این دست، ممکن است موهایی که از دست رفته دیگر باز نگردد، اما کسانی که به دلایل دیگری مانند کم خونی، اختلالات تیروئید و تغذیه نامناسب دچار ریزش موی ابرو و مژه شده اند میتوانند با رفع علت اصلی، مشکل را درمان کنند و موهایشان را به وضع قبل برگردانند

کاشت ابرو؛ خوب است یا نه؟
هنگام کاشت ابرو این نکته را باید در نظر داشت که هیچ وقت تراکم آن مانند حالت عادی و طبیعی نخواهد شد
در صورتیکه به کمک درمانهای دارویی نتوان مشکل را برطرف کرد و این روشها چندان موثر نباشد، میتوان به کاشت ابرو هم فکر کرد. بنابراین فقط زمانی که هیچ راه حلی باقی نمانده باشد، باید این روشها را به کار برد.
کاشت ابرو را براحتی میتوان انجام داد، اما کاشت مژه کمی دشوار است و خیلی ساده انجام نمیشود. از طرفی هم، با توجه به اینکه موها برای کاشت از ناحیه سر برداشته میشود، رشدش خیلی بیشتر از قبل خواهد شد. همچنین هنگام کاشت باید به جهت موها دقت کرد و این نکته را هم در نظر داشت که هیچ وقت تراکم آن مانند حالت عادی و طبیعی نخواهد شد.

پزشک آنلاین
دکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: