کد خبر: ۱۹۵۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱:۴۵ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 16
آسیب‌های مربوط به مینیسک و رباط‌های صلیبی در افراد جوان از ۱۸ تا ۳۵ سالگی و التهاب و بروز مشکل در عملکرد زانو از سن ۳۵ تا ۵۰ سالگی سبب آب آوردن زانوها می‌شود.

شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص ارتوپد با اشاره به اینکه آرتروز شایع‌ترین علت آب آوردن زانو است، گفت: بالارفتن مداوم از پله‌ها به ویژه با حمل اجسام سنگین سبب آب آوردن زانوها می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر ذبیح‌الله حسن‌زاده درباره علت آب آوردن زانو <Fluid in the knee>اظهار کرد‌:  آسیب‌های مربوط به مینیسک و رباط‌های صلیبی در افراد جوان از ۱۸ تا ۳۵ سالگی و التهاب و بروز مشکل در عملکرد زانو از سن ۳۵ تا ۵۰ سالگی سبب آب آوردن زانوها می‌شود.

وی با بیان اینکه آب آوردن زانو نشانه‌ای از کارکرد اشتباه با زانو یا فشار بیش از حدی بوده که به زانو وارد می‌شود، افزود: بالا رفتن مداوم از پله‌ها، استفاده از توالت‌های ایرانی، چاقی یا اضافه وزن، نشستن دو زانو و چهار زانو و استفاده از کفش‌های نامناسب سبب فشار حاد و مزمن و در زانوها شده که به صورت التهاب و یا آب آوردن زانو خود را نشان می‌دهند بنابراین برای پیشگیری از این مشکل توصیه می‌شود که افراد سبک صحیح زندگی را رعایت، وزن خود را کاهش و از تغذیه مناسب و مواد غذایی حاوی لبنیات و محصولات دریایی استفاده کنند.

این فوق تخصص ارتوپدی خاطرنشان کرد: در افراد میانسال به علت ضعف عضلات، وجود بیماری‌های زمینه‌ای، کار زیاد و شست‌وشوی مداوم با آب سرد سبب شده تا زانوها ورم کنند.

وی افزود: هنگامی که زانو دچار ورم شده و به عبارتی آب آورده است با یک معاینه ساده و شرح حال بالینی می‌توان آسیب‌های تاندونی را تشخیص داد همچنین جهت بررسی دقیق‌تر انجام رادیولوژی و ام‌آرآی نیز توصیه می‌شود.

حسن زاده در خصوص درمان آب آوردن زانو اظهار کرد: استفاده از روش‌هایی همچون آب درمانی، استفاده از کفش مناسب پیاده‌روی، رفتن به استخر و آب درمانی سبب تقویت عضلات به ویژه در ناحیه زانو و پا می‌شود همچنین فیزیوتراپی و در مراحل آخر استفاده از درمان‌های موضعی جهت کاهش مشکلات به وجود آمده از زانوی آب آورده بسیار موثر است.

وی اضافه کرد: زمانی که آب آوردن زانو به علت پارگی مینیسک یا بر اثر ضربه به غضروف‌ها باشد و راهکارهای درمانی پیشنهاد شده کارایی لازم را نداشته باشد با مشورت پزشک می‌توان از کشیدن آب زانو و در نهایت عمل جراحی و تعویض مفصل زانو استفاده کرد.طبنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: