کد خبر: ۱۹۵۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 14
سلول درمانی افق روشنی برای درمان بیماری‌های صعب‌العلاج است که امیدواریم بتوانیم به موقع به این افق روشن برسیم و زمانی نباشد که مجبور باشیم بیماران خود را برای درمان به دیگر کشورها بفرستیم
شفا آنلاین>سلامت>معاون تحقیقات وزیر بهداشت در مراسم افتتاح مرکز توسعه فناوری محصولات پیشرفته سلولی رویان با اشاره به اینکه سلول‌درمانی، افق روشنی در درمان بیماری‌های صعب‌العلاج در کشور ایجاد کرده است، بر لزوم حمایت خیرین برای ایجاد پیشرفت در این حوزه تاکید کرد.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر رضا ملک‌زاده در مراسم افتتاح مرکز توسعه فناوری محصولات پیشرفته سلولی رویان، اظهار کرد: در حال حاضر شاهد تحول عظیم در علم پزشکی هستیم و شاید هیچوقت تا کنون تحولی که پیش‌بینی می‌شود تا ۱۰ سال آینده در زمینه سلول درمانی و ژن درمانی(Gene Therapy) اتفاق بیفتد، مورد توجه قرار نگرفته است.

وی ادامه داد: خیلی از کشورها از حدود ۱۵ سال گذشته این سرمایه‌گذاری را انجام داده‌اند و محصول این پیشرفتها تحولی در درمان بیماران صعب‌العلاج ایجاد می‌کند.

معاون تحقیقات وزیر بهداشت با بیان اینکه طب رایج امروز  تا ۱۰ سال آینده به عنوان طب سنتی شناخته خواهد شد، افزود: تلاش کرده‌ایم مسئولین کشور را درباره اهمیت این موضوع توجیه کنیم و تا حدود کمی موفق بوده‌ایم، اما هنوز سرمایه‌گذاری در حوزه علم خیلی کم است؛ بنابراین ورود خیرین در این حوزه بسیار مهم است.

ملک زاده با اشاره به هوش مصنوعی(Artificial intelligence) به عنوان یک انقلاب عظیم در حوزه علم، گفت: خیلی از مفاهیم در حوزه طب امروز به خاطر استفاده از این هوش در حال به‌روز شدن است و به نظر می‌رسد در آستانه یک انقلاب صنعتی چهارمی هستیم که برپایه پیشرفتهای علمی اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به اهمیت سلول ‌درمانی و پیشرفت این علم گفت: در حال حاضر می‌توانیم با سلول درمانی بسیاری بیماری‌ها را درمان کنیم.

ملک زاده با بیان اینکه بسیاری از بیماری‌ها از جمله تالاسمی، هموفیلی، نابینایی و ناشنوایی با سلول درمانی قابل درمان است، تاکید کرد: سلول درمانی افق روشنی برای درمان بیماری‌های صعب‌العلاج است که امیدواریم بتوانیم به موقع به این افق روشن برسیم و زمانی نباشد که مجبور باشیم بیماران خود را برای درمان به دیگر کشورها بفرستیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: