کد خبر: ۱۹۵۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 13
وسفی نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تأمین داروی بیماران تالاسمی از اهمیت خاصی برخوردار است زیرا بیماران خاص از جمله تالاسمی‌ها مراقبت‌های ویژه و داروهای خاص نیاز دارند و مصرف دارو در آنان طولانی مدت است.
شفاآنلاین>سلامت>نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از حمایت ویژه بهارستانی‌ها از بیماران تالاسمی خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین،یوسفی نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تأمین داروی بیماران تالاسمی از اهمیت خاصی برخوردار است زیرا بیماران خاص از جمله تالاسمی‌ها مراقبت‌های ویژه و داروهای خاص  نیاز دارند و مصرف دارو در آنان طولانی مدت است.

وی ادامه داد: اثر بخشی و کیفیت داروهای بیماران خاص باید تایید شده باشد و هیچگونه عوارضی برای مصرف‌کننده نداشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه بیماران خاص و تالاسمی دو نوع داروی داخلی و خارجی مصرف می‌کنند، افزود: در سال گذشته تعدادی از بیماران خاص با مصرف داروی خارجی به درمان ادامه دادند اما حالا به سمت مصرف داروهای ساخت داخل رفته‌ایم.
مشکلات عمده بیماران تالاسمی

یوسفی عنوان کرد: باید میزان اثربخشی داروهای ساخت داخل به طور کامل‌تری بررسی و تصمیم‌گیری نهایی در این خصوص انجام شود.

وی با اشاره به اینکه بیماران تالاسمی دو مشکل عمده تأمین دارو و دریافت بسته‌های ارائه خدمت دارند، تاکید کرد: قرار است جلسه‌ای با حضور مسئولان وزارت بهداشت، مجلس و انجمن تالاسمی به میزبانی مجلس شورای اسلامی و کمیسیون بهداشت برای هماهنگی بیشتر و رفع مشکلات بیماران خاص و به ویژه تالاسمی برگزار شود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اضافه کرد: داروهای ساخت داخل بیماران خاص تحت پوشش کامل بیمه‌ای قرار دارند و داروهای خارجی به دلیل حمایت از تولیدکننده داروهای داخلی  از پوشش بیمه‌ای خارج شده است.

یوسفی با اشاره به اینکه عوارض داروهای تالاسمی زیاد است و وزارت بهداشت با پیگیری سازمان غذا و دارو درصدد رفع مشکلات این بیماران است، اظهار کرد: مرگ و میر بیماران تالاسمی نباید از حدی بالاتر باشد و مجلس در راستای حمایت از بیماران تالاسمی همه تلاش خود را برای برنامه‌ریزی بهتر به کار می‌گیرد.
برچسب ها: سلامت ، کمیسیون ، بهداشت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: