کد خبر: ۱۹۵۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 13
فروش دارو در اینترنت غیرقانونی بوده و تنها با اصل نسخه پزشک در داروخانه ها امکان پذیر است
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه داروهای عرضه شده در فضای مجازی تقلبی و قاچاق(Smuggling) است، گفت: رفع این معضل تنها با ورود دستگاه قضا امکان پذیر است.

به گزارش شفا آنلاین،اکبر ترکی با هشدار نسبت به اینکه داروهای عرضه شده در فضای مجازی تقلبی و قاچاق است، گفت: فروش دارو در اینترنت غیرقانونی بوده و تنها با اصل نسخه پزشک در داروخانه ها امکان پذیر است.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه در داروخانه ها داروساز وظیفه دارد عوارض و اثرات دارو را برای بیماران شرح دهد، افزود: این در حالی است که عرضه دارو به شکل اینترنتی امکان این موضوع را از داروساز و بیمار سلب می کند.

وی با بیان اینکه مسئول فنی داروخانه ها باید داروساز(Pharmacist) باشد، تصریح کرد: افراد باید بتوانند مجوزهای لازم را اخذ کرده تا بتواند داروخانه ای را دایر کند و مسئولیت نسخه پیچی را بر عهده بگیرند این در حالی است که افرادی که داروها را در فضای مجازی و اینترنت عرضه می کنند هیچ کدام از شرایط مورد نظر را دارا نبوده و حتی افراد بی سوادی نیز می توانند در این حوزه فعالیت کنند بنابراین هیچ گونه آگاهی از عوارض داروها نداشته و مردم باید از تهیه و خرید دارو در فضای مجازی خودداری کنند.

وی با تاکید بر لزوم ورود دستگاه قضا به موضوع عرضه داروهای تقلبی در فضای مجازی و برخورد جدی و قاطع با متخلفان، افزود: به طور قطع کنترل و مدیریت این موضوع از عهده وزارت بهداشت(Ministry of Health) خارج است و  جز قوه قضائیه دستگاه دیگری نمی تواند به این موضوع ورود و آن را مدیریت کند و کنترل این موضوع از سوی دستگاه قضا امکان پذیر است.

وی با تاکید بر ضرورت جلوگیری از فروش داروهای اینترنتی قاچاق، تصریح کرد: باید آموزش های لازم به مردم درباره سلامت داروها ارائه شده و در کنار ورود قوه قضائیه به فروش داروهای اینترنتی و شناسایی و برخورد قاطع با متخلفان فرهنگ سازی مناسب از سوی رسانه ها برای آگاهی بخشی، اطلاع رسانی به مردم برای جلوگیری از خرید داروهای اینترنتی انجام شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: