کد خبر: ۱۹۵۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 11
در سالهای اخیر ماه مبارک رمضان در فصلهای گرم سال قرار گرفته است به همین دلیل روز طولانی است و زمان تشنگی و گرسنگی زیاد است؛ توصیه می کنم روزه با نوشیدنی های سرد باز نشود
شفا آنلاین>سلامت>مشاور وزیر بهداشت گفت:به دلیل کوتاه بودن فاصله افطار تا سحر، توصیه می کنم که شام نخورید.

به گزارش شفا آنلاین، محمود خدادوست مشاور وزیر بهداشت در پیش خطبه های نماز جمعه امروز تهران اظهار کرد: اصل پیام طب ایرانی بر حفظ و ارتقا تندرستی است.

وی افزود: در سالهای اخیر ماه مبارک رمضان در فصلهای گرم سال قرار گرفته است به همین دلیل روز طولانی است و زمان تشنگی و گرسنگی زیاد است؛ توصیه می کنم روزه با نوشیدنی های سرد باز نشود.

 مشاور وزیر بهداشت ادامه داد: سعی کنید روزه را با شیرگرم و خرما، سکنجبین ولرم یا آب ولرم باز کنید این مسئله شدت حرارت را می‌شکند و وقتی با این موارد روزه باز می‌شود اشتهای کاذبی که منتهی به پرخوری می‌شود، از بین می‌رود.

خدادوست گفت: در فصول گرم سال، هضم معده و گوارشی ضعیف است. توصیه من این است که روی هم خوری اتفاق نیفتد.فاصله افطار تا سحر فاصله کوتاهی است. سحر باید کامل میل شود تا بتوانیم روزه بگیریم و گرسنگی را تحمل کنیم.

مشاور وزیر بهداشت با بیان اینکه افطار باید سبک میل شود، گفت: نان، پنیر و کتلت به همراه سبزی غذای مناسبی است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل کوتاه بودن فاصله افطار تا سحر، توصیه می کنم که شام نخورید، افزود: مخلوط عرق کاسنی و شاتره در زمان سحر استفاده کنید.

خدادوست با بیان اینکه استفاده هندوانه و سنکنجبین در زمان سحر توصیه می‌شود، اظهار کرد: حتما سحر بیدار شوید و سحری استفاده کنید.

مشاور وزیر بهداشت گفت: بعد از اینکه سحری میل کردید، یک یا دو ساعت سعی کنید نخوابید زیرا معده پر است و نباید بخوابید . یک یا دو ساعت قران قرائت کنید یا کتاب بخوانید بعد استراحت کنید.
برچسب ها: تشنگی ، گرسنگی ، افطار ، سحر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: