کد خبر: ۱۹۵۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 10
در سال 83 اولین پیوند این بیمارستان در حوزه پیوند کبد انجام گرفت و جالب است که بدانید آخرین پیوند هم که در این بیمارستان انجام شده پیوند کبد بوده است
شفا آنلاین>سلامت>قائم مقام رئیس بیمارستان مسیح دانشوری در رابطه با پیوند اعضاء در بیمارستان مسیح دانشوری، گفت: فعالیت این بیمارستان از سال ۸۳ آغاز شد و ۴ هزار و ۵۰۰ پیوند کلیه و کبد خروجی این بیمارستان است.

به گزارش شفا آنلاین، حمیدرضا جماعتی قائم مقام رئیس بیمارستان مسیح دانشوری‌ در مراسم بزرگداشت اهداء عضو(organ donation) با اشاره به شروع فعالیت بیمارستان مسیح دانشوری‌ برای پیوند اعضاء، اظهار کرد: در سال 79 ارگان‌های سازمانی برای اهداء عضو در بیمارستان مسیح دانشوری‌ فعال شدند.

قائم مقام رئیس بیمارستان مسیح دانشوری‌ با اشاره به اینکه فعالیت اهداء عضو  بخش پیوند اعضاء بیمارستان مسیح دانشوری‌ با 9 اهداء عضو کار خود را آغاز کرد، گفت: در سال 83 اولین پیوند این بیمارستان در حوزه پیوند کبد انجام گرفت و جالب است که بدانید آخرین پیوند هم که در این بیمارستان انجام شده  پیوند کبد(Liver Transplant) بوده است.

بیش از 4 هزار و 500 پیوند کبد و کلیه در بیمارستان مسیح دانشوری
جماعتی با اشاره به اینکه در طول فعالیت واحد اهداء بیمارستان مسیح دانشوری‌ 5 هزار اهداء عضو انجام گرفته است، گفت: 53 پیوند پانکراس، 90 پیوند ریه، 383 اهداء قلب و بیش از 4 هزار و 500 پیوند کبد و کلیه انجام گرفته است.

وی در خصوص کارت اهداء عضو، گفت: داشتن کارت اهداء عضو برای همه افراد جامعه اهمیت دارد و اولین کارت اهداء عضو آنی را دکتر علی‌اکبر ولایتی رئیس بیمارستان مسیح دانشوری‌ دریافت کردند.

قائم مقام رئیس بیمارستان مسیح دانشوری‌ یادآور شد: امیدواریم که با ایجاد فرهنگ مناسب در میان مردم و با توجه به آمار و نیازهای کشور در حوزه پیوند اعضاء بتوانیم عده زیادتری از بیماران را نجات دهیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: