کد خبر: ۱۹۴۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 07
حمیدرضا خرم‌خورشید عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی پتانسیل بالایی در بحث تولید تجهیزات پزشکی دارند و باید تجاری سازی محصولات دانش بنیان دراین دانشگاه‌ها مورد بحث و بررسی قرار گیرند.
شفاآنلاین>سلامت>خرم‌خورشید از جای خالی فناوری سلامت برای تامین مطالبات اقتصادی دانشگاه‌ها خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین،حمیدرضا خرم‌خورشید عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی پتانسیل بالایی در بحث تولید تجهیزات پزشکی دارند و باید تجاری سازی محصولات دانش بنیان دراین دانشگاه‌ها مورد بحث و بررسی قرار گیرند.

وی در ادامه افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی در کشور ما پتانسیل خوبی دارد و با توجه به تعداد دانشجویان، پتانسیل اساتید و نیاز جامعه باید موضوع دانشگاه‌های نسل سوم به صورت جدی پیگیری شود.

خرم‌خورشید اظهار کرد: دانشگاه‌های متعددی در پیشرفت علمی کشور ما نقش‌آفرینی می‌کنند که اگر این دانشگاه‌ها در بحث موضوعات دانش بنیان و تجاری سازی محصولات گام بردارند، بسیاری از مشکلات اقتصادی در کشور حل خواهد شد.

وی گفت: بحث دانشگاه‌های فناور و دانشگاه‌های نسل سوم زمینه‌ساز کارآفرینی می‌شود و از ضروریات کشور است و باید با تسهیل شرایط موجود و مشارکت بین بخشی در این حوزه گام‌هایی برداشت.

خرم‌خورشید اظهار کرد: ارتقای سلامت از مطالبات تمام جوامع است، اما آنچه دانشگاه‌های علوم پزشکی را از سایر دانشگاه‌ها جدا می‌کند توجه به محصولات دانش بنیان سلامت محور است که اگر این محصولات در کنار تکنولوژی‌های جدید در بحث سلامت به کار گرفته شوند شاهد خدمات متعددی در جامعه خواهیم بود.
دانشگاه‌ها راه برون رفت کشور از مشکلات اقتصادی است

وی افزود: باید بدانیم دانشگاه‌ها راه برون رفت کشور از مشکلات اقتصادی هستند و اگر دانشگاه‌ها در راستای پاسخ نیازهای جامعه خدمت ارائه کنند و تحقیقات کاربردی را به جامعه ارائه دهند شاهد رفع بسیاری از مشکلات در جامعه خواهیم بود.

خرم‌خورشید در ادامه موضوع فناوری سلامت را از دیگر ضروریات دانشگاه‌های علوم پزشکی عنوان کرد و افزود: اگر فناوری سلامت در کشور توسعه پیدا کند علاوه بر ارتقای سلامت شاهد ارتقای اقتصادی دانشگاه‌ها خواهیم بود که این موضوع نیازمند توجه بیشتر اساتید دانشگاه‌ها است.
ضرورت وجود فناوری سلامت در دانشگاه‌های علوم پزشکی

خرم‌خورشید اظهار کرد: موضوع فناوری در سلامت موضوعی اساسی برای دانشگاه علوم پزشکی است و اگر در بحث فناوری فرآیند تجاری سازی نیز لحاظ شود شاهد جریانات خوبی در دانشگاه‌های علوم پزشکی خواهیم بود.

وی گفت: فرایند تجاری سازی نتایج تحقیقات و فناوری‌های دانشگاهی به معنای ارائه یافته‌ها و دستاوردهای علمی و پژوهشی دانشجویان دانشگاهی به عموم و کل جامعه است و با این فرایند ارتباط دانشگاه و صنعت نیز دو چندان خواهد شد.

خرم‌خورشید اظهار کرد: فناوری سلامت از موضوعاتی است که جای خالی آن در دانشگاه‌های علوم پزشکی دیده می‌شود و اگر این موضوع در دانشگاه‌ها جا بیافتد شاهد کاهش واردات و به کارگیری نیروهای داخلی در کشور خواهیم بود و بسیاری از مطالبات اقتصادی دانشگاه‌ها از این طریق تأمین خواهد شد.

وی در پایان اظهار کرد: توجه به فناوری سلامت همانند توجه به سلامت است و باید با توسعه روش‌های جدید و به کارگیری تجهیزات پزشکی در کاهش عوارض بیماری‌ها و ارتقای سلامت جامعه گام برداشت.
برچسب ها: سلامت ، دانشگاه ، فناوری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: