کد خبر: ۱۹۴۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 07
یک تیم از محققان استرالیایی یک آزمایش خون توسعه داده‌اند که با انجام آن آزمایش می‌توانند درد مزمن را شناسایی کنند
شفا آنلاین>سلامت>محققان استرالیایی موفق به توسعه یک آزمایش خون شده‌اند که توسط آن می‌توانند درد مزمن را شناسایی کنند.

به گزارش شفا آنلاین، یک تیم از محققان استرالیایی یک آزمایش خون توسعه داده‌اند که با انجام آن آزمایش می‌توانند درد مزمن(Chronic pain) را شناسایی کنند. این آزمایش می‌تواند تغییرات رنگی در سلول‌های ایمنی بدن را که تحت تاثیر درد مزمن قرار دارند، شناسایی کند و به پزشکان روش جدیدی برای تشخیص شدت درد بیماران ارائه می‌دهد.

"مارک هاچینسون"عصب پژوه و نویسنده ارشد این مطالعه گفت: توسعه این آزمایش ما را قادر می‌سازد تا با اطمینان بیشتری بیماری را تشخیص دهیم و بتوانیم بهترین دارو را برای درمان برگزینیم.

محققان دریافتند که تغییرات مولکولی قابل شناسایی در سلول‌های ایمنی بدن، زمانی رخ می‌دهد که فرد از درد مزمن رنج می‌برد. با استفاده از تصویربرداری فراطیفی، این نشانگرهای زیستی درد می‌توانند بلافاصله شناسایی شوند، به این معنی که یک پزشک می‌تواند محل درد بیمار را تشخیص دهد و سریعا برای بیمار داروهای مسکن مناسب تجویز کند.

هاچینسون افزود: اکنون ما کشف کرده‌ایم که می‌توانیم از رنگ طبیعی زیست‌شناسی برای پیش‌بینی شدت درد استفاده کنیم. آنچه که ما متوجه شدیم این است که درد مزمن مداوم در سلول‌های ایمنی(Immune cells) از رنگ‌های طبیعی متفاوتی نسبت به وضعیتی است که پایدار نیست، برخوردار است.

مطالعات محققان نشان می‌دهد که این سلول‌های ایمنی همواره نقش مهمی را در تعدیل حس درد مزمن ایفا می‌کنند. این بدان معنی است که به جای تمرکز بر تولید داروهای مسکن که به سادگی سیستم عصبی را مورد هدف قرار می‌دهند، ممکن است در آینده داروهای جدیدی توسعه یابند که پاسخ ایمنی درد را سرکوب می‌کنند.

هاچینسون گفت: اکنون ما می‌دانیم که یک سیگنال سلولی خارجی وجود دارد که ما می‌توانیم توسط آن انواع جدیدی از داروها را توسعه دهیم که این داروها سیستم ایمنی خارجی را برای مقابله با درد سیستم عصبی مرکزی مورد هدف قرار می‌دهد.

این آزمایش، "painHS" نام دارد و طی 18 ماه آینده پزشکان می‌توانند این آزمایش را انجام  دهند. هاچینسون امیدوار است که این آزمایش بتواند در تشخیص درد نوزادان و افراد مسن دچار زوال عقل(Dementia) نیز موثر باشد. موضوع توسعه این آزمایش جدید طی کنفرانسی در "دانشکده دردشناسی" (FPM) سیدنی اعلام شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: