کد خبر: ۱۹۴۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 07
درصد بالایی از خانم‌ها هم برای ترمیم خطوط ابرو یا لب از تتو استفاده می‌کنند. به همان اندازه که علاقه‌مندی افراد به این صنعت رشد کرده به همان نسبت هم تتوکارها به لحاظ کمی تعدادشان زیاد شده است
شفاآنلاین>سلامت> «تتو» که قدیم‌ترها به نام خالکوبی شناخته می‌شد این روزها در کشور ما خیلی رواج پیدا کرده بویژه در سنین نوجوانی و جوانی درصد بالایی از دختران و پسران روی پوست بدن‌شان تتو دارند یا دوست دارند بزنند.

به گزارش شفاآنلاین، درصد بالایی از خانم‌ها هم برای ترمیم خطوط ابرو یا لب از تتو استفاده می‌کنند. به همان اندازه که علاقه‌مندی افراد به این صنعت رشد کرده به همان نسبت هم تتوکارها به لحاظ کمی تعدادشان زیاد شده است و عده‌ای به دلیل پایین بودن قیمت‌ها بدون تحقیق با مراجعه به این افراد خود را در معرض خطراتی قرار می‌دهند که ممکن است جبران‌ناپذیر باشند، در این میان ممکن است برخی از طرح تتوی کار شده راضی نباشند یا بعد از مدتی از آن خسته شوند و بخواهند تتو را پاک کنند، سؤال اینجاست که با پیشرفت تکنولوژی امروزه این کار امکان پذیر است؟

چنانچه قصد دارید تتو بزنید قبل از اینکه تصمیم جدی بگیرید گزارش زیر را با دقت بخوانید:
کاشتن رنگدانه را در لایه‌های داخلی پوست تتو می‌نامیم این روزها بجز طرح و نقش‌های هنری در نقاط مختلف بدن، در زیباسازی خط لب، چشم، ابرو یا حتی به عنوان رژ گونه از تتو استفاده می‌شود.

یک متخصص(Expert) درماتولوژی در این باره توضیح می‌دهد:  برخی خانم‌ها برای از بین بردن جای عمل جراحی روی پوست یا بعد از عمل ماستکتومی (جراحی برداشتن و قرینه‌ سازی سینه‌ها) از تتو استفاده می‌کنند، این صنعت با وجود اینکه خواهان زیادی به دلایل عدیده دارد اما ممکن است مشکلاتی را هم برای افراد به دنبال داشته باشد.

دکتر شهریار نظری در ادامه می‌گوید: اولین عارضه‌ای که ممکن است بر اثر تتو کردن پیش بیاید عفونت است اگر وسایلی که استفاده می‌شوند آلوده به ویروس و میکروب باشند یا از سوزن‌های یکبار مصرف استفاده نشود، عفونت‌های جدی سلامت فرد را به خطر می‌اندازد، بر اثر ناشی بودن فردی که روی بدن شما تتو انجام می‌دهد، ممکن است گوشت اضافه در محل تتو ایجاد شود البته اگر به قول معروف فرد بدزخمی هستید هم این عارضه سلامت پوست شما را تهدید می‌کند، مشکل دیگری که ممکن است بر اثر تتو کردن به وجود بیاید، حساسیت به نوع رنگی است که به کار می‌رود، در نهایت عارضه‌ای نادر مانند سرطان پوست در پی تتو کردن می‌تواند ایجاد شود و آن هم زمانی است که روی یک خال حساس تتو بزنید.

پاک کردن تتو با لیزر
بعضی اوقات مدتی بعد از تتو زدن فرد از فرم و شکل تتو خسته می‌‌شود و ترجیح می‌دهد که آن را پاک کند، تا چندی پیش از تتوی رنگ پوست(Skin) برای پاک کردن تتوی قدیمی استفاده می‌شد اما این روش چندان کارآمد نبود زیرا باز هم تفاوت رنگ تتو با رنگ پوست کاملاً
مشهود بود.

دکتر نظری درمان قطعی را استفاده از لیزر می‌داند و ادامه می‌دهد: تکنولوژی لیزر می‌تواند در از بین بردن تتو بسیار مؤثر باشد، تتوهایی که پررنگ‌تر هستند و در طراحی آنها از رنگ‌های سیاه یا رنگ‌های تیره استفاده شده نسبت به سایرین بهتر جواب می‌دهند در نتیجه در جلسات کمتری آثار تتو محو می‌شود. همه افرادی که تتو دارند، نمی‌توانند از شر آن خلاص شوند مثلاً رنگ پوست در پاک شدن رنگ جوهر خیلی مؤثر است.

به گفته او، افرادی که پوست سفید و روشنی دارند خیلی بهتر از افراد برنزه و رنگ تیره در زمینه پاک شدن تتو به لیزر جواب می‌دهند، در ضمن میانگین سنی هم در این امر اهمیت دارد. افراد با میانگین سنی بالای 30 سال و زیر 50 سال گزینه‌های مناسب‌تری هستند. به خاطر داشته باشید وجود خال  و زخم‌های جدید و غیرعادی، ابتلا به بیماری‌های روحی، حساسیت نسبت به فلز و مصرف قرص راکوتان در عمل لیزر اختلال ایجاد می‌کنند.

این متخصص درماتولوژی در پایان توصیه می‌کند: اگر زخم‌ها و مشکلات پوستی بدن شما در زمان طولانی‌تری نسبت به بقیه بهبود پیدا می‌کنند حتماً با پزشک خود در این خصوص مشورت کنید تا از هرگونه آسیب و خطر احتمالی بعد از لیزر کردن در امان بمانید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: