کد خبر: ۱۹۴۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 06
سال گذشته 2300 قلم داروی قاچاق در داروخانه‌های زیرمجموعه این دانشگاه در تهران کشف شد که ارزش ریالی آنها بیش از 57 میلیارد ریال بود.
شفا آنلاین>سلامت>معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به کشف 2300 قلم داروی قاچاق در داروخانه‌های زیرمجموعه این دانشگاه در تهران گفت: 180 پرونده در این زمینه تشکیل شده است.

به گزارش شفا آنلاین، فرزاد پیرویان در نشست خبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی(Medical science) شهید بهشتی با بیان اینکه مبارزه با قاچاق دارو و تجویز و مصرف منطقی دارو جزو اولویت‌های این دانشگاه است اظهار داشت: سال گذشته 2300 قلم داروی قاچاق در داروخانه‌های زیرمجموعه این دانشگاه در تهران کشف شد که ارزش ریالی آنها بیش از 57 میلیارد ریال بود.

وی افزود: 180 پرونده قضایی در این زمینه تشکیل و مجوز امحا برای این داروها گرفته شده، البته هنوز بخشی از این داروها در انبار معاونت درمان باقی مانده و منتظر نتیجه دادگاه هستیم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: همچنین در سال گذشته 10 هزار و 900 قلم لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق به ارزش 150 میلیون تومان کشف شد و اقدامات لازم در این زمینه صورت گرفت.

پیرویان همچنین از کشف 1600 قلم دارو از مراکز غیرمجاز همچون عطاری‌ها و برخی از ورزشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی خبر داد و اعلام کرد: ارزش ریالی این داروهای قاچاق نیز بیش از 90 میلیون تومان بوده است و در صورتی که در این موارد موضوع قاچاق توسط دادگاه محرز شود جریمه‌ای تا 10 برابر ارزش ریالی به متخلفان تعلق می‌گیرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: