کد خبر: ۱۹۴۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۵ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 07
عفونت های دستگاه ادراری به وجود برخی از میکرو ارگانیسم های خاص در ادرار اشاره دارد که سطوح نرمال ادرار را بیشتر می کنند. این عفونت ها می توانند در مثانه ایجاد شده و باعث بوجود آمدن کیستیت در کلیه شوند
شفا آنلاین>سلامت>کرنبری یک درختچه همیشه سبز می باشد که به خانواده Oxycoccus تعلق دارد. شما می توانید این درختچه ها را در تمام قسمت های نمیکره شمالی مشاهده کنید. کرنبری درختچه های تقریبا کوتاهی به درازای 2 متر و ارتفاع 50 سانتی متر دارد و از همین رو پرورشش بسیار آسان و مقرون به صرفه می باشد. میوه های این گیاه معمولا قرمز رنگ و ترشمزه هستند و از آن ها بیشتر برای ساخت آب میوه و مربا استفاده می شود. آمریکا و کانادا بزرگترین کشور های تولید کننده این گیاه محسوب می شوند. با ما همراه باشید تا با خواص کرنبری آشنا شوید.

جلوگیری از عفونت های دستگاه ادراری

به گزارش شفا آنلاین:عفونت های دستگاه ادراری به وجود برخی از میکرو ارگانیسم های خاص در ادرار اشاره دارد که سطوح نرمال ادرار را بیشتر می کنند. این عفونت ها می توانند در مثانه ایجاد شده و باعث بوجود آمدن کیستیت در کلیه شوند با این که باعث پارکینمای کلیه یا پروستات شده و پروستاتیت باکتریایی را ایجاد کنند. مطالعات نشان داده که خواص کرنبری حاوی پروانتوسیانیدین است که مانع از اتصال باکتری به سلول های روی دیواره های مثانه می شود. این ترکیبات باعث جلوگیری از افزایش باکتریها و دفع ادرار از بدن می شوند. تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن آب کرنبری به طور مرتب می تواند به جلوگیری از UTI های تکراری در زنان میانسال و باردار کمک کند. معمولا از این روش برای درمان عفونت ادراری در بیمارستان ها نیز استفاده می شود.

اثرات ضد توموری

تحقیقات نشان می دهد که این میوه به دلیل دارا بودن مقادیر زیاد ترکیبات پلی فنیک می تواند تاثیرات ضد توموری داشته باشد. مطالعات نشان می دهد که مصرف منظم آب کرنبری مانع توسعه و گسترش سرطان ریه، پستان، روده بزرگ، پروستات و سایر سرطان ها می شود. این میوه حاوی میزان بالایی از اسید سالیسیلیک است که می تواند به کاهش تورم، جلوگیری از لخته شدن خون و از بین بردن تومور کمک کند. این موضوع از اهمیت بسیاری بالایی برخوردار است به طوری که دانشمندان امیدوار هستند تا بتوانند با استفاده از کرنبری به دارویی ضر سرطان دست پیدا کنند.

بهبود سلامت قلب و عروق

خواص کرنبری می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و کمک به حفظ سلامت قلب و عروق کمک کند. فلاونوئیدهای موجود در کرنبری خواص آنتی اکسیدانی دارند و ممکن است خطر تهدید آترواسکلروز را کاهش دهند. آترواسکلروز یک بیماری است که در آن شریان ها به علت افزایش چربی، کلسیم و کلسترول موجود در خون تنگ می شوند. وجود داشتن موانع در شریان های بدن باعث جلوگیری از اکسیژن رسانی به سایر اندام ها می شود. این موضوع بسیار خطرناک است و حتی می تواند مرگبار باشد. ترکیبات موجود در کرنبری اکسیداسیون لیپوپروتئین با چگالی کم (کلسترول LDL) را تاخیر و سرکوب کرده و به طور قابل توجهی پلاکت خون را تحریک می کنند.

جلوگیری از پوسیدگی دندان

با توجه به مطالعات انجام شده جدید، آب کرنبری مانع حفره های دندان می شود. پروانتوسیانیدین، یک ترکیب شیمیایی موجود در کرنبری، از چسیبدن باکتری های مضر به دندان ها جلویگری می کند. این اجزا باعث جلوگیری از رشد پلاک می شوند و از تولید اسید جلوگیری کره و دندان ها را از بیماری های پریودنتال محافظت می کند. بهداشت دهان و دندان، همراه با مصرف کرنبری، مکانیسم پاتوژن پوسیدگی دندان را مختل می کند و به طور کلی باعث سلامت دندان ها می شود.

خواص کرنبری و کاهش وزن

در حال حاضر یکی از بهترین و موثر ترین راه های کاهش وزن به صورت طبیعی، استفاده از کرنبری می باشد. برخلاف سایر مواد غذایی که معمولا با افزایش متابلوسیم شما را در این امر یاری می کنند، کرنبری اثر مهاری بر روی رسوبات چربی بدن شما دارد. تحقیقاتی که در سال 2012 در دانشگاه پزشکی کالیفرنیا انجام شد نشان می دهد که در کرنبری اسیدهای ارگانیک زیادی وجود دارد و همین موضوع باعث آب شدن چربی ها می شود.

درمان التهاب ریه

اثرات سرشار ضد التهابی کرنبری می تواند یک درمان موثر برای بیماری های التهابی مانند ویروس آنفولانزا باشد. ترکیب جالبی به اسم ماده غیردولیزاسیون یا NDM در این میوه وجود دارد که می تواند باعث درمان آنفولانزا و التهابات ریه شود. این ترکیب باعث می شود تا ویروس های آنفولانزا نتواند به سلول های بدن بچسبد و آنها را آلوده کند.آسان طب

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: