کد خبر: ۱۹۴۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 06
همه ایرانیان یکبار آزمایش هپاتیت بی را در آزمایشگاه‌های تشخیص طبی انجام دهند و افراد در معرض خطر از لحاظ هپاتیت بی و سی بررسی شوند
شفا آنلاین>سلامت>رییس شبکه هپاتیت ایران و مشاور سازمان انتقال خون توصیه کرد که افراد با سابقه رفتارهای پرخطر یا با سابقه هپاتیت بی و سی در خانواده، از اهدای خون خودداری کنند.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر سید موید علویان گفت: خوشبختانه در حال حاضر خون‌های اهدایی و فرآورده‌های آن بی‌خطر بوده و در طی ۲۰ سال اخیر فعالیت‌های سازمان انتقال خون در جهت انتخاب اهدا کننده سالم و انجام تست‌های غربالگری دقیق و حذف افراد پرخطر از مقوله اهدای خون، سبب کاهش هپاتیت(hepatitis) بی و سی در جامعه شده است.

وی همچنین افزود: واکسیناسیون هپاتیت بی در اهداکنندگان مستمر، اقدامی موثر در کاهش هپاتیت بی محسوب می‌شود.

رئیس شبکه هپاتیت ایران خاطر نشان کرد: راه‌های انتقال هپاتیت بی در ایران بیشتر در افراد با سابقه فامیلی خصوصا از طریق مادر به نوزاد، حجامت(Cupping) و خالکوبی غیر بهداشتی و افراد با سابقه رفتارهای پرخطر می‌باشد؛ در  صورتی که هپاتیت سی بیشتر در معتادان تزریقی دیده می‌شود.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان انتقال خون، علویان در پایان تاکید کرد: همه ایرانیان یکبار آزمایش هپاتیت بی را در آزمایشگاه‌های تشخیص طبی انجام دهند و افراد در معرض خطر از لحاظ هپاتیت بی و سی بررسی شوند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: