کد خبر: ۱۹۴۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۵ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 05
بیشتر زنان مسن به شما خواهند گفت که یائسگی یکی از مراحل دشوار زندگی آنها بوده است
شفا آنلاین>سلامت>نتیجه آزمایشات نشان داده است که طب سوزنی به کاهش علائم یائسگی کمک می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین، بیشتر زنان مسن به شما خواهند گفت که یائسگی(Menopause) یکی از مراحل دشوار زندگی آنها بوده است. آنها در این مرحله از زندگی مواردی چون گر گرفتگی بدن، تعریق شبانه، پریودهای نامنظم و از دست دادن میل جنسی را تجربه می‌کنند. این علائم ناخوشایند باعث می شود که آنها پس از یائسگی سخت‌تر از زندگی خود لذت ببرند.
 
برخی از زنان برای رهایی از این علائم دارو مصرف می‌کنند، اما تحقیقات اخیر نشان می‌دهند که آن‌ها دیگر مجبور به این کار نیستند و می‌توانند به جای مصرف دارو ازسوزن درمانی استفاده کنند.
 
نتایج پژوهشی که از سوی انستیتوی تحقیقات بالینی دوک انجام گرفته است، نشان می‌دهد زنانی که از طب سوزنی(Acupuncture) استفاده کرده‌اند در مقایسه با سایرین کمتر نشانه‌های ناخوشایند یائسگی را تجربه کرده‌اند. این زنان از سطح سلامت بهتری برخوردارند و زندگی با کیفیت‌تری دارند.

پژوهشگران مرور جامعی روی مطالعاتی انجام دادند که اثربخشی طب سوزنی در کاهش علائم یائسگی و اثرات مضر درمان در زنان را مورد مطالعه قرار داده‌اند.
 
جان ویکز، سردبیر مجله« پزشکی جایگزین و مکمل» می‌گوید: نتایج این پژوهش امید تازه‌ای در بیمارانی که از علائم دشوار یائسگی رنج می‌برند، ایجاد کرده است.
 
علاوه بر طب سوزنی زنان یائسه و زنانی که در مرحله قبل از یائسگی قرار دارند، می‌توانند از روش‌های طبیعی زیر برای مبارزه با پیری و علائم یائسگی بهره ببرند.

غذاهای حاوی کلسیم و ویتامین D مصرف کنید
هورمون‌ها در طول یائسگی تغییر می‌کنند، استخوان‌ها ممکن است ضعیف‌تر شوند و خطر ابتلا به پوکی استخوان(Osteoporosis) افزایش می‌یابد. مهم است که در این دوره مقدار زیادی کلسیم و ویتامینD دریافت کنید، این مواد سلامت استخوان را افزایش می‌دهند. غذاهای غنی از کلسیم از جمله محصولات لبنی مانند ماست، شیر و پنیر، سبزیجات با برگ سبز مانند کلم بروکلی و اسفناج نیز غنی از کلسیم هستند.
 
نور خورشید منبع طبیعی ویتامینD است، زیرا پوست شما در هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید این ویتامین را تولید می‌کند. اما توانایی پوست برای تولید ویتامینD با افزایش سن شما کاهش می‌یابد، به همین دلیل توصیه می شود که روغن ماهی، تخم مرغ، روغن کبدماهی و غذاهای غنی شده با ویتامینDمصرف کنید.

عوامل موثر در کاهش عوارض یائسگی
تغییر هورمون‌ها، پیری، سبک زندگی مدرن و ژنتیک باعث افزایش وزن در طی یائسگی می‌شوند. با این حال چربی بیش از حد بدن به ویژه در اطراف کمر باعث می شود شما بیشتر در معرض بیماری‌های قلبی و دیابت(Diabetes) قرار بگیرید. همچنین اضافه وزن علائم یائسگی شما را تشدید می‌کند.

مطالعه‌ای کهروی 17473 زن یائسه انجام گرفت، نشان داد افرادی که حداقل 10 پوند یا 10 درصد از وزن خود را طی یک سال از دست داده‌اند، کمتر از دیگران گرگرفتگی وتعریق شبانه را تجربه کرده‌اند.
 
این غذاهای کم کالری به حفظ وزن کمک می‌کنند و باعث کاهش وزن می‌شوند. آنها همچنین از بیماری‌هایی مانند بیماری‌های قلبی که پس از یائسگی احتمال ابتلا به آنها افزایش می‌یابد، جلوگیری می‌کنند، میوه‌ها و سبزیجات همچنین جلوی تحلیل استخوان را می‌گیرند.
 
مواد غذایی غنی از فیتواستروژن - این ترکیبات گیاهی که اثر استروژن را در بدن تقلید می‌کنند، به تنظیم هورمون‌ها کمک می‌کنند.
 
این اعتقاد وجود دارد که مصرف منظم فیتواستروژن‌ها در کشورهای آسیایی مانند ژاپن باعث شده است که زنان یائسه در این مناطق به ندرت علائمی مانند گرگرفتگی بدن را تجربه کنند. سویا، توفو، تمپه، دانه‌های کتان، دانه‌های کنجد و لوبیا نمونه‌هایی ازغذاهای حاوی فیتواستروژن‌ها هستند.
 
زنان یائسه به علت سطح پایین‌تر استروژن اغلب دچار خشکی می‌شوند. آب به کاهش خشکی و التهاب ناشی از تغییرات هورمونی کمک می‌کند. آب همچنین می‌تواند از افزایش وزن جلوگیری کند. این موضوع به شما کمک می‌کند که احساس سرزندگی کنید و اندک اندک متابولیسم خود را افزایش دهید.
 
یائسگی اجتناب ناپذیر است، اما ما می توانیم با کمک طب سوزنی، غذاهای مغذی و یک شیوه زندگی سالم از دشواری‌های این دوره از زندگی بکاهیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: