کد خبر: ۱۹۴۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 05
پلیس یونان اعلام کرده ۲۱ نفر از اعضای این باند که بین ۲۲ تا ۷۰ سال سن داشته و پزشکان و پرستاران زیادی میان آنها بوده‌اند، دستگیر شده‌اند
شفا آنلاین>سلامت>پلیس یونان از انهدام یک باند خلافکار که داروهای سرطان را از بیمارستان به سرقت برده و برای فروش مجدد با افزایش قیمت به سایر کشورهای اروپایی قاچاق و بیماران زیادی را از دسترسی به داروهای نجات بخش محروم می‌کردند خبر داده است.

به گزارش شفا آنلاین، پلیس یونان اعلام کرده ۲۱ نفر از اعضای این باند که بین ۲۲ تا ۷۰ سال سن داشته و پزشکان و پرستاران زیادی میان آنها بوده‌اند، دستگیر شده‌اند.

این افراد با تجویز نسخه‌های جعلی داروهای سرطانی را به سرقت برده و پس از انتقال آنها به انبارهایی در ایتالیا، آلمان و سوئیس، آنها را با افزایش قیمت دو برابری به فروش می‌رساندند. تصور می‌شود این باند، فعالیت خود را از سال ۲۰۱۳ زمانی که اوج بحران بدهی در یونان تولیدات اقتصادی این کشور را تحت تاثیر قرار داده و هزینه‌های بخش‌های حیاتی از جمله مراقبت‌های بهداشتی را کاهش داده بود، آغاز کرده است.

این باند همچنین داروخانه‌ای جهت صادرات دارو(Medicine export)، ارائه رسیدهای جعلی و پیدا کردن مشتریان ثابت راه اندازی کرده است.

ارزش داروهای ارسال شده به خارج از یونان ۲۵ میلیون یورو و خسارت وارد شده به دولت دست کم ۱۳.۷ میلیون یورو برآورد شده است.

بیشتر داروهای سرطانی در یونان فقط از طریق بیمارستان‌های دولتی ارائه می‌شوند چرا که این داروها هزینه‌های بالایی داشته و فقط بیمارستان‌های دولتی یارانه مربوطه را دریافت می‌کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: