کد خبر: ۱۹۴۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 05
با سپاس از شما همکاران که با شرکت گسترده خودتان، جامعه جراحان را برای مدت ۳۵ سال منسجم ، مقاوم و پایدار روی پا نگاه داشته اید و هر سال معتبرتر، پرمحتوا تر شده است
شفاآنلاین>سلامت> دبیر علمی جامعه جراحان ایران، گفت: نگارش خاطرات ارزشمند جامعه جراحان از دوران دفاع مقدس، می تواند گنجینه عظیمی باشد.

به گزارش شفاآنلاین،  سیاوش صحت در افتتاحیه چهل و دومین کنگره جامعه جراحان ایران در مرکز همایش های رازی، اظهارداشت: با سپاس از شما همکاران که با شرکت گسترده خودتان، جامعه جراحان را برای مدت ۳۵ سال منسجم ، مقاوم و پایدار روی پا نگاه داشته اید و هر سال معتبرتر، پرمحتوا تر شده است .

این همراهی و نظرات و همکاری مستمر شما بوده که این مهم را به سرانجام رسانده است.

وی ادامه داد: در طول ۸ سال دفاع مقدس با شرکت خودتان هزاران مجروح را از مرگ نجات داده اید و وظیفه ملی و اعتقادی خودتان را با بالاترین شکلی که ممکن بود، انجام دادید. این قابل ستایش است که به هیچ وجه در هیچ کجای دنیا، در جنگ جهانی اول و جنگ های منطقه ای از آن به بعد این مهم به این شکل وجود نداشته است.

صحت افزود: شما با دست خالی و دست پر بهترین خدمات(Services) را ارائه دادید که متاسفانه به آن توجه خاص نشده است.تجربیات شما به رشته تحریر در نیامد زیرا می توانست این نظرهای ارزشمند، راهگشا و در مجلات معتبر جهانی جای مناسبی داشته باشد.

دبیر علمی کنگره جامعه جراحان ایران، گفت: نگارش خاطرات ارزشمند شما در زمان هایی که در جبهه بودید ، از خودتان و همکارانتان یا رزمندگان می تواند گنجینه عظیمی باشد. در این زمینه کمیته ترومای جامعه جراحان آماده است در زمان برگزاری کنگره و بعد از آن این خاطرات را با مصاحبه و یا گرفتن نوشتار خودتان جمع آوری کند، به ما کمک کنید این ذخیره عظیم ملی را تنظیم نماییم، غفلت از آن برای نسل جوان کنونی و نسل های بعدی اشتباه عظیمی است.اینها تاریخ ملت ما و فرهنگ ما را می سازد.

وی افزود: با پیشرفت فزاینده و سریع علم پزشکی به ویژه در رشته جراحی نیاز ما به دانستن مطالب جدید در زمینه بررسی، تشخیص و درمان بیماران روز به روز بیشتر می‌شود و این اساس ایجاد برنامه های بازآموزی برای ارتقای سطح خدمات داده شده به بیماران ، به ویژه در کشور ما است که به علت وجود تنگناهای مختلف دسترسی به مجلات و مطالب جدید آسان نیست.

صحت ادامه داد: ما با برنامه های این چند روزه امیدواریم در این راستا گام برداریم و هرگونه نقصی در آن می بینید، در پرسش نامه ها یاری فرمایید. در سال گذشته علاوه بر کنگره اردیبهشت ماه در تهران در سایر شهرهای ایران شاخه های جامعه جراحان ایران در اصفهان ، کرمان ، مشهد ، قزوین برنامه داشته اند ، به خصوص در ادامه طب رزم و بزرگداشت همکاران جراح و گروه پزشکی که در دوران ۸ سال دفاع مقدس شرکت کرده بودند و شهدای ۸ سال دفاع مقدس در آبادان در بیمارستان صحرایی علی بن ابی طالب برنامه ای اجرا شد. امیدوارم در سال آینده این برنامه در بیمارستان فاطمه زهرا(س) که تنها بیمارستانی در دنیاست که مورد حمله شیمیایی قرار گرفته است، برگزار شود.

وی افزود: با توجه به سه عامل اصلی مرگ و میر در ایران، یعنی بیماری های قلبی، سرطان ها (Cancers)و تروما مخصوصا ترومای ناشی از سوانح ترافیکی و حوادث در همایش امسال در این زمینه ها برنامه های متعددی تنظیم شده است.

صحت گفت: در مورد مشکلات قانونی گریبان گیر پزشکان کشور چه از نظر مادی و یا مشکل پرداخت حق الزحمه جراحان و همچنین از نظر معنوی ، برنامه هایی تدوین شده است. با توجه به اهمیت مدیکال اتیک (medical ethics) و اخلاق پزشکی علاوه بر اینکه موضوع در تمام میزگردها لحاظ شده است روز دوشنبه بعدازظهر در این زمینه برنامه خاصی اجرا می شود.

وی ادامه داد: در همایش امسال به همت همکاران در رشته های مختلف جراحی و رشته های وابسته به آن مجموعا ۲۲ گروه برنامه علمی دارند. تعداد بالغ بر ۹۰ میزگرد ، ۵ کارگاه و در مجموع بالغ بر ۹۰۰ نفر از همکاران در اجرای برنامه علمی آن شرکت دارند. سعی شده نظریات شما در مورد محتوای برنامه که در پرسش نامه های سال گذشته عنوان نموده بودید در برنامه امسال لحاظ شود.

صحت افزود: نکته مهمی که حائز اهمیت است که از ارزشیابی سال گذشته به دست آمده شرکت در کنگره برای کسب امتیاز به حدود ۲۵ درصد کاهش پیدا کرده است و کسب اطلاعات مفید به ۸۰ درصد افزایش پیدا کرده است و به طور کلی میزان رضایت به ۸۰ درصد فزونی یافته که در مقایسه با سال های گذشته چشمگیر است.

وی گفت: همانند سال های قبل دو نشریه ی جراحی ایران و نشریه گزیده ایی از تازه های پزشکی جراحی عمومی و تخصصی کامل تر و بهتر و پر محتواتر حضورتان رایگان فرستاده شده و می شود. در این شماره نشریه جراحی ایران مقاله جالبی تحت عنوان اخلاق پزشکی که نتیجه دو سال کار مداوم است، ملاحظه می فرمایید و گزیده جراحی تروما به طور کامل بررسی و مورد بحث قرار گرفته است.

چهل و دومین کنگره جامعه جراحان ایران، تا ۱۹ اردیبهشت ۹۷ در مرکز همایش های رازی در حال برگزاری است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: