کد خبر: ۱۹۴۳۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 04
برون سپاری طبخ غذا و افتتاح اولین کترینگ تامین غذای بیمار در کشور را اقدامی بسیار موثر بوده و نیاز است مجموعه های دیگری نیز از بیمارستان ها جدا شوند
شفاآنلاین>سلامت> رئیس فراکسیون غذا و داروی مجلس با تاکید بر لزوم خروج آشپزخانه ها از تمامی مراکز درمانی، واگذاری خدمات عمومی بیمارستان ها را ضروری دانست.

به گزارش شفاآنلاین، همایون هاشمی، در واکنش به مبنی بر تبدیل فضای آشپزخانه بیمارستان ها به بخش های درمانی، گفت: برون سپاری طبخ غذا و افتتاح اولین کترینگ تامین غذای بیمار در کشور را اقدامی بسیار موثر بوده و نیاز است مجموعه های دیگری نیز از بیمارستان ها(hospitals) جدا شوند.

وی با بیان اینکه جمع آوری طبخ غذا از بیمارستان ها تاثیری در کاهش کیفیت غذای بیماران نخواهد داشت بر ضرورت جمع آوری  آشپزخانه ها از بیمارستان ها تاکید کرد و افزود: خروج آشپزخانه از بیمارستان ها امری نیست که وزیر بهداشت بدون کار کارشناسی و برنامه ریزی اقدام به انجام آن کند بلکه به طور حتم وزیر بهداشت این مهم را با بکارگیری مستندات و پشتوانه علمی انجام داده است.

هاشمی ادامه داد: به طور قطع جمع آوری طبخ غذا از بیمارستان ها نه تنها کاهش کیفیت غذاها را به دنبال ندارد بلکه بهبود و افزایش کیفیت آنها را نیز به دنبال خواهد داشت.

وی، واگذاری بخش های غیرتخصصی و خدمات عمومی بیمارستان ها از جمله آشپزخانه ها به بخش خصوصی را امری ضروری دانست و گفت: افزایش کیفیت غذای بیمارستان ها، رعایت ایمنی و بهداشت، نظارت مداوم کارشناس تغذیه و آموزش پرسنل آشپزخانه از جمله مواری است که در مراکز طبخ غذای مراکز درمانی باید  مورد توجه قرار گیرد و خیلی مهم نیست که این اقدامات توسط بخش خصوصی یا دولتی انجام شود.

هاشمی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای تحقق اهداف حوزه سلامت، تصریح کرد: در این رابطه نیاز است تمامی بیمارستان ها نسبت به برون سپاری طبخ غذا اقدام کرده و فضای آشپزخانه ها را به تخت های بیمارستانی و سایر بخش های درمانی اختصاص دهند.

رئیس فراکسیون غذا و دارو مجلس، ادامه داد: هر اندازه که بتوان حتی به صورت قطره چکانی فعالیت های بنگاه داری و تصدی گری دولت و وزارت بهداشت (Health)را کاهش داد در بخش های نظارتی و سیاست گذاری می توانند بسیار موفق عمل کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: