کد خبر: ۱۹۴۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 03
این موضوع باعث کاهش بار مالی بیماری بر دوش بیمار و سیستم بهداشت و درمان کشور شده است
شفا آنلاین>سلامت>رییس شبکه هپاتیت ایران خواستار تحت پوشش بیمه قرار گرفتن داروی تنوفویر آلافناماید فومارات برای درمان هپاتیت بی شد.

به گزارش شفا آنلاین، سید موید علویان با بیان این‌که پیش‌رفت‌های اخیر در زمینه داروهای هپاتیت‌(hepatitis)های ویروسی توانسته منجر به کاهش بار بیماری و مدیریت بهتر بیمار شود، گفت: این موضوع باعث کاهش بار مالی بیماری بر دوش بیمار و سیستم بهداشت و درمان کشور شده است.

وی افزود: وزارت بهداشت(Ministry of Health) و سازمان غذا و دارو نیز با همکاری شرکت‌های داروسازی جهت تولید داروهای هپاتیت B اقدام لازم را انجام دادند.

علویان ادامه داد: هپاتیت B بیماری است که نیاز به درمان مداوم با داروهای خوراکی دارد. به تازگی با معرفی داروی تنوفویر آلافناماید فومارات، درمان این بیماری متحول شده است. این دارو با اثربخشی مشابه داروی قبلی تنوفویر دیسوپروکسیل فومارات و عوارض کلیوی و استخوانی بسیار کمتر می‌تواند نقش مهمی در مدیریت بیماران هپاتیت B داشته باشد.

رییس شبکه هپاتیت ایران با بیان این‌که داروی تنوفویر آلافناماید فومارات به تازگی در اروپا و آمریکا با قیمت بسیار بالاتر از تنوفویر دیسوپروکسیل فومارات عرضه شده، اظهار کرد: شرکت‌های داخلی داروی تنوفویر آلافناماید را تولید کرده و با قیمت‌گذاری مناسب‌تری در دسترس قرار دادند، اما هنوز توسط بیمه‌ها پوشش لازم داده نشده است.

وی با درخواست از سازمان‌های بیمه‌گر برای تحت پوشش قرار دادن این دارو گفت: امیدواریم سازمان‌های بیمه‌گر جهت تسهیل در درمان بیماران هپاتیت B و کاهش هزینه‌های وارده به بیماران، نسبت به وارد شدن این دارو به پوشش بیمه اقدام کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: