کد خبر: ۱۹۴۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳:۴۰ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 03
انجمن قلب آمریکا توصیه می کند که افراد باید هر هفته برای به دست آوردن بهترین مزایای سلامتی، چهار بار آجیل مصرف کنند. برای تقویت انرژی سالم، بادام خام را مصرف کنید
شفاآنلاین>سلامت> آجیل، به ویژه بادام خام، یک میان وعده خوشمزه و سالم را فراهم می کند. آنها غنی از ویتامین ها، مواد معدنی، پروتئین، چربی های سالم و آنتی اکسیدان ها هستند.

به گزارش شفاآنلاین، انجمن قلب آمریکا توصیه می کند که افراد باید هر هفته برای به دست آوردن بهترین مزایای سلامتی، چهار بار آجیل مصرف کنند. برای تقویت انرژی سالم، بادام خام را مصرف(Consumption) کنید.

 آجیل، به ویژه بادام خام، یک میان وعده خوشمزه و سالم را فراهم می کند. آنها غنی از ویتامین ها، مواد معدنی، پروتئین، چربی های سالم و آنتی اکسیدان ها هستند. انجمن قلب آمریکا توصیه می کند که افراد باید هر هفته برای به دست آوردن بهترین مزایای سلامتی، چهار بار آجیل مصرف کنند. برای تقویت انرژی سالم، بادام خام را مصرف کنید.

تعداد انگشت شماری از آن ها می تواند به شما در جلوگیری از افت انرژی در بعد از ظهر کمک کند. گردو و پنیر پر چرب را در سالاد خود با تعدادی از بادام خام جایگزین کنید. چند بادام را به ماست یا بستنی اضافه کنید تا یک نوشیدنی سالم داشته باشید. در ادامه برخی از مزایای سلامتی مصرف بادام را بررسی می کنیم.

سلامت قلبی عروقی
اضافه کردن بادام خام به رژیم غذایی شما منجر به دریافت بسیاری از مزایای سلامتی خواهد شد. بادام خام حاوی مقدار زیادی چربی سالم است. در حالی که آنها حاوی مقدار کمی از چربی اشباع شده هستند، اکثر چربی های موجود در بادام، چربی غیرمستقیم هستند که باعث توانایی آن در افزایش (Increase)سطح کلسترول سالم و سلامت قلبی و عروقی می شوند. آجیل نقش مهمی در کاهش سطح کلسترول دارد، به ویژه هنگامی که شما آنها را به جای تنقلات سالم مانند چیپس می خورید. دانشکده پزشکی هاروارد می گوید وقتی که شما آن ها را با سایر غذاهای سالم ترکیب می کنید، مزایای کاهش کلسترول هم بیشتر می شود. هاروارد می گوید مردان می توانند برای کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی آن ها را به طور منظم بخورند.

استخوان های قوی
بادام خام یک میان وعده بزرگ را به عنوان منبع خوبی از کلسیم، منیزیم و فسفر را فراهم میکند. این مواد مغذی برای حفظ استخوان ها و دندان های سالم و قوی لازم هستند. فقط ۲۸ گرم از این آجیل حاوی ۸ درصد مصرف روزانه پتاسیم، ۲۰ درصد از مصرف روزانه منیزیم و ۱۴ درصد فسفر مورد نیاز شما می باشد. کمبود این مواد مغذی می تواند سبب پوکی استخوان شود، در حالی که مصرف کافی این مواد از بیماری استخوانی دژنراتیو جلوگیری می کند. مصرف منیزیم برای سلامتی استخوان بسیار مهم است زیرا به تنظیم میزان کلسیم و ویتامین D بدن کمک می کند.

کنترل وزن
از جمله مزایای افزودن بادام خام به رژیم غذایی سالم می تواند به جلوگیری از افزایش وزن کمک کند. بادام حاوی سه گرم کامل از فیبر رژیمی است که حاوی ۰٫۵ گرم فیبر محلول است. فیبر ممکن است در کنترل وزن شما سودمند باشد، زیرا به شما کمک می کند تا بین وعده های غذایی احساس سیر بودن داشته باشید. فیبر نامحلول حرکات روده شما را به طور منظم نگه می دارد و فیبر محلول در روده شما یک ژل ضخیم را تشکیل می دهد که به شما کمک می کند تا احساس سیری داشته باشید. چربی و پروتئین موجود در بادام باعث افزایش رضایتمندی می شود. با این حال، وعده هایتان را به یک مشت کوچک تقسیم کنید، زیرا چربی و کالری بیش از حد می تواند باعث افزایش وزن شود.

کاهش فشار خون
فشار خون شما را پایدار نگه می دارد. بادام یک متعادل کننده الکترولیتی عالی است که حاوی ۱۶۲ میلی گرم پتاسیم و فقط ۲ میلی گرم سدیم در هر وعده است. میزان بالای پتاسیم به نسبت سدیم با رساندن مایع بیشتر از جریان خون و انتقال آن ها به سلول ها باعث کاهش فشار خون می شود.

جلوگیری از اسپاسم عضلانی و گرفتگی عضلات
منیزیم بالا و پتاسیم در بادام، خون و اکسیژن را به عضلات منتقل کرده و به تنظیم سیگنال های الکتریکی که این ماهیچه ها را به همدیگر متصل می کنند، کمک می نمایند. آنها همچنین به عروق خونی کمک کرده و عضلات را آرام می کنند، بنابراین اکسیژن و سایر مواد مغذی می توانند سلول ها را تغذیه کرده و از گرفتگی عضلات جلوگیری کنند.

کاهش خطر ابتلا به دیابت
نشان داده شده است که وعده های غذایی حاوی بادام به کاهش قند خون و همچنین افزایش آنتی اکسیدان ها کمک می کنند. هر دو عامل در جلوگیری و کنترل دیابت اهمیت دارند.

محافظت از پوست، اندام و بافت همبند
بادام دارای ویتامین E بالایی است، مواد مغذی که مسئول نگهداری اندام – از جمله پوست و انعطاف پذیری و عملکرد خوب آن ها می باشد. روغن بادام در طول هزاران سال به عنوان یک محافظ پوست و مرطوب کننده به شمار رفته است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: