کد خبر: ۱۹۳۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 01
پمادهای کورتونی و نرم‌کننده‌های غیرکورتونی برای درمان التهاب پوست مفید هستند، برای کاهش حساسیت و خارش پوست دست باید از قرص‌های ضدخارش استفاده کرد
شفاآنلاین>سلامت> یک متخصص پوست و مو گفت: اگزما در زنان و افرادی که به دلیل شغلشان بیشتر با آب و مواد شوینده سر و کار دارند، شیوع بیشتری دارد.

به گزارش شفاآنلاین، کشاورز متخصص پوست و مو اظهار کرد: پمادهای کورتونی و نرم‌کننده‌های غیرکورتونی برای درمان التهاب پوست مفید هستند، برای کاهش حساسیت و خارش پوست دست باید از قرص‌های ضدخارش استفاده کرد.

وی ادامه داد: بیمارانی که دچار خارش شدید پوست هستند از پزشکان درخواست تجویزآمپول می‌کنند اما این افراد باید بدانند که قرص آنتی هیستامین و آمپول آن هیچ تفاوتی با هم ندارد و استفاده از آن‌ها اثر برابری در بدن به جای می‌گذارد.

کشاورز با اشاره به این که آمپول آنتی‌هیستامین برای بیمارانی(Patients) تجویز می‌شود که با بیهوشی به مراکز درمانی منتقل شده‌اند، افزود: استفاده از مواد شوینده باید محدود شود البته معتقدم آب نیز یکی از بزرگترین محرک‌ها است، اگزما در افرادی که به دلیل شغلشان بیشتر با آب و مواد شوینده سر و کار دارند، شیوع بیشتری دارد.

وی عنوان کرد: مشکلات(Difficulties) پوستی ناشی از آب و شوینده‌ها بیشتر در بین زنان شیوع دارد ولی مردان نیز از این بیماری بی نصیب نیستند.

این متخصص پوست و مو با اشاره به این که هیچ تفاوتی بین آمار مشکلات پوستی در بین مردم ایران و سایر کشورهای دنیا وجود ندارد‍، اظهار کرد: برخی بیماری‌های پوستی به دلیل شرایط آب و هوایی در بین افراد شیوع دارد،  بیماری سالک که به وسیله یک پشه ایجاد می‌شود در همه جای دنیا وجود دارد اما شاید این عارضه پوستی در اروپا کمتر دیده شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: