کد خبر: ۱۹۳۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 01
کارشناسان درجدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند مصرف شکلات تلخ با درصد تلخی بالای ۷۰ درصد برای سلامت قلب، ذهن و سیستم ایمنی بدن انسان‌ها بسیار مفید است
شفاآنلاین>سلامت> یکی از خوراکی‌های پرطرفدار می‌تواند نقشی منحصربه فردی در درمان ناباروری، کم خوابی و بدخوابی بانوان داشته باشد.

به گزارش شفاآنلاین، کارشناسان (experts)درجدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند مصرف شکلات تلخ با درصد تلخی بالای ۷۰ درصد برای سلامت قلب، ذهن و سیستم ایمنی بدن انسان‌ها بسیار مفید است.
 
این پژوهش به وسیله دانشمندان دانشگاه لوما لیندا انجام شده است و آن‌ها دریافتند شکلات‌های شیرین یا با تلخی کمتر از ۷۰ درصد ارزش تغذیه‌ای و درمانی کمتری به نسبت انواع تلخ‌ تر دارند.

مصرف منظم روزانه مقداری شکلات تلخ با درصد تلخی بالا می‌تواند سبب تقویت سیستم ایمنی بدن، زیبایی وطراوت پوست و مو جلوگیری از چاقی درناحیه شکم، تقویت حافظه، جلوگیری از رسوب چربی در رگ‌های خونی و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی شود.

با وجود اینکه شکلات شیرین طرفداران بسیاری دارد و در بیشتر شیرینی و کیک‌ها از نوع شیرین شکلات استفاده می‌شود، اما کارشناسان نوع تلخ با درصد تلخی بالا را مفید برای سلامت بدن می‌دانند و توصیه می‌کنند افراد در رژیم غذایی خود نوع تلخ شکلات را قراردهند.

کاکائو دارای آنتی اکسیدانی به نام فلانول است که درمیوه و سبزیجات نیز یافت و سبب جلوگیری از بروز التهاب دربدن می‌شود.

بسیاری از بیماری‌ها ازجمله سرطان، بیماری‌های(Diseases) قلبی عروقی، دیابت، زوال عقل و افسردگی دراثر التهاب و واکنش سیستم ایمنی بدن به وجود می‌آیند، در مواقعی که سیستم ایمنی بدن اشتباه عمل می‌کند یا دیر واکنش نشان می‌دهد افراد به انواع بیماری‌ها مبتلا می‌شوند و مصرف شکلات تلخ می‌تواند از بروز التهاب دربدن جلوگیری کند.

پژوهش‌های پیشین دانشمندان ایتالیایی همچنین نشان داده است که مصرف شکلات تلخ می‌تواند سبب افزایش خون رسانی به بخش‌های اصلی مغز و بهبود حافظه و قدرت شناختی درافراد شود.

حجم ماده خاکستری مغز با خوردن شکلات تلخ حتی درسالمندی کم نمی‌شود و فرد از ابتلا به بسیاری از اختلال‌های روانی و جسمانی مرتبط با بیماری‌های مغزی مصون می‌ماند.

افرادی که هرروز مقداری شکلات تلخ مصرف می‌کنند از قدرت حافظه بالاتر، توانایی پردازش سریع‌تر و نیز تسلط کلامی بهتری برخوردارند.

همچنین مصرف شکلات به ویژه در زنان سبب جلوگیری از ناباروری و درمان اختلال‌های بی خوابی و بدخوابی می‌شود.

البته برخی افراد به شکلات یا نوع تلخ آن آلرژی دارند که این افراد نباید از این ماده خوراکی استفاده کنند، همچنین افراد مبتلا به آلرژی غذایی به ویژه بادام زمینی توجه ویژه‌ای به برچسب محتویات شکلات داشته باشند و درصورت دارا بودن مواد آلرژن از مصرف آن نام تجاری شکلات خودداری کنند.

پس از مصرف شکلات توجه به بهداشت و نظافت دهان و دندان ضروری است تا فرد دچار مشکل پوسیدگی دندان نشود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: