کد خبر: ۱۹۳۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲:۳۰ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018April 30
با یک صورت تمیز و مرطوب شده آغاز کنید.صورت تمیز و مرطوب شده به‌مانند یک بوم نقاشی است که می‌توان روی آن هر طرح دلخواهی را کشید.

شفا آنلاین>سلامت>با توجه به سبک زندگی امروزی اکثر زن‌ها از وسایل آرایشی برای زیباتر ساختن خود استفاده می‌کنند و به همین دلیل بسیاری از زن‌ها خواهان توصیه‌هایی هستند که با آن‌ها بتوانند به‌سرعت و به‌آسانی با آرایش کردن یک ظاهر طبیعی به خود دهند.آرایش صورت طبیعی در انتخاب رنگ مناسب و به کار بردن این رنگ‌ها در جای مناسب خلاصه می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر هلگا صورات،رئیس مرکز درمان‌های پوستی Faces Day Spa & Salo- می‌گوید:«با تمرین و تکرار می‌توان با استفاده از وسایل آرایشی یک ظاهر طبیعی به خود داد.»به‌طورکلی،می‌توانید با رعایت توصیه‌های زیر طوری خود را آرایش کنید که در نظر دیگران ظاهر صورت شما طبیعی به نظر آید.
• با یک صورت تمیز و مرطوب شده آغاز کنید.صورت تمیز و مرطوب شده به‌مانند یک بوم نقاشی است که می‌توان روی آن هر طرح دلخواهی را کشید.


• از یک کانسیلر (Concealer ) برای پوشاندن عیب‌های صورت استفاده کنید. دکتر صورات می‌گوید:«اگر می‌خواهید که بدون افزودن رنگ عیب‌های صورت خود را پنهان کنید از یک کانسیلر استفاده کند که ته رنگ زرد دارد.»رنگ کانسیلر شما باید یک درجه روشن‌تر از فاندیشن (foundatio- ) یا مرطوب‌کننده رنگی باشد.کانسیلر را برای هرجایی از صورت خود استفاده کنید که لکه دارد و با استفاده از یک اسفنج آرایشی کانسیلر را به‌دقت با دیگر بخش‌های پوست خود در هم آمیزید.
• بهترین بیس (پایه) آرایش را برای خود انتخاب کنید.برای داشتن یک ظاهر بسیار طبیعی پس از استفاده از یک کانسیلر از یک مرطوب‌کننده رنگی استفاده کنید و به‌آرامی با استفاده از یک اسفنج آرایشی این مرطوب‌کننده را تا زیرخط فک روی پوست صورت پخش‌کنید.اگر می‌خواهید که برای پوشش بیشتر از یک فاندیشن استفاده کنید،از یک لایهٔ نازک استفاده کنید و به‌دقت آن را تا زیرخط فک پخش‌کنید.
• آرایش معدنی از بهترین گزینه‌ها برای داشتن ظاهر طبیعی است و با استفاده از یک برس صورت می‌توان به‌آسانی این آرایش را انجام داد.
• با آزمایش بافت مناسب را برای یک ظاهر طبیعی پیدا کنید.آرایش فاندیشن مایع یا کرمی موردعلاقهٔ خود را با مقدار کمی از یک کرم پوست یا یک مرطوب‌کنندهٔ پوست در هم آمیزید تا ظاهر روشن‌تر و مرطوب‌تر داشته باشید.
• برای آرایش صورت از سایه‌روشن‌ها یا ته رنگ‌های خنثی استفاده کنید.برای سایه چشم از سایه‌روشن‌های خاکستری مایل به قهوه‌ای،نخودی (بژ) یا صورتی روشن استفاده کنید و برای ریمل از رنگ قهوه‌ای یا خاکستری استفاده کنید.دکتر صورات توصیه می‌کند:«برای اینکه ظاهر صورت شما خیلی طبیعی به نظر برسد از خط چشم صرف‌نظر کنید.»
• برای لب‌های خود از رنگ روشن استفاده کنید.دکتر پام مسی مدیر شرکت محصولات آرایشی Mary Kay می‌گوید:«برای این رنگ لب شما طبیعی به نظر برسید از ته رنگ‌های صورتی استفاده کنید و از خط لب صرف‌نظر کنید.»
• درهم آمیختن.درهم آمیختن راز استفاده از رژ گونه است.یک پودر شل یا یک کرم مخصوص گونه را انتخاب کنید که با استفاده از برس آرایشی بتوان آن را به گونه مالید.رژ گونه را روی گونه‌های خود قرار دهید و آن را بمالید.در ماه‌های تابستان می‌توان از یک ته رنگ برنزه کننده برای افزودن رنگ بیشتر به‌صورت خود استفاده کنید.دکتر مسی می‌گوید:«برای داشتن یک ظاهر بسیار طبیعی از یک رژ گونه‌ای استفاده کنید که رنگ آن به رنگ گونه‌های شما بسیار نزدیک است.»
توصیه‌های بیشتر برای یک آرایش طبیعی بی‌عیب و نقص
این توصیه‌های آرایشی که در این بخش به آن‌ها اشاره می‌کنیم می‌توانند تاثر زیادی روی داشتن یک آرایش طبیعی داشته باشند.
• رنگ‌های کم‌رنگ از بهترین رنگ‌ها برای یک آرایش طبیعی هستند.رژ گونه‌ها،سایه‌های چشم و رژلب‌هایی را انتخاب کنید که رنگ آن‌ها مناسب با ته رنگ پوست شما است.برای مثال،صورتی روشن یا بژ گزینه‌های خوبی هستند.دکتر صورات می‌گوید:«می‌توانید رنگ‌های مختلف را روی صورت خود امتحان کنید و درنهایت مناسب‌ترین رنگ برای پوست خود را برگزینید،اما این را باید به یاد داشته باشید که رنگ انتخابی شما باید رنگی باشد که یک ظاهر طبیعی به شما بدهد،طوری که دیگران فکر کنند هیچ آرایشی انجام نداده‌اید.»
• همواره در یک نور طبیعی آرایش صورت خود را بررسی کنید.
• از برس های آرایش صورت باکیفیت استفاده کنید تا آرایش شما طبیعی‌تر به نظر برسد.برای استفاده از رژ گونه از یک برس آرایشی گرد بزرگ و پرکرک استفاده کنید .برای سایه چشم از یک برس صاف به شکل بادام استفاده کنید.به‌عبارت‌دیگر،برای هرکدام از بخش‌های صورت باید از برس مخصوص آن بخش استفاده کرد تا آرایش شما طبیعی‌تر به نظر برسد.
با توجه به توصیه‌هایی که در این مقاله بیان‌شده است این را باید گفت که یک فرد می‌تواند طوری آرایش کند که ظاهر او همچنان طبیعی به نظر برسد و دیگران فکر کنند که او هیچ آرایشی انجام نداده است.بنابراین،آرایش کردن فرد به معنای داشتن یک ظاهر مصنوعی نیست،بلکه فرد می‌تواند طوری آرایش کند که همچنان یک ظاهر طبیعی داشته باشد.درنتیجه،این نوع آرایش فرد است که صورت او را مصنوعی یا طبیعی می‌سازد. یک فرد می‌تواند با تمرین و تجربه طوری آرایش کند که صورتش باوجود آرایش داشتن همچنان طبیعی به نظر برسد.سپید

everydayhealth

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: