کد خبر: ۱۹۱۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۰ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 13
پس از سرماخوردگی ظاهر چشم شما تغیر می‌کند و می‌توانید تنها با یک آرایش کم نشانه‌های سرماخوردگی در چشم خود را پنهان کنید.
       

شفا آنلاین>سلامت>وقتی‌که یک فرد ناخوش می‌شود یا سرما می‌خورد سیمای او نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد و به‌نوعی سیمای او می‌تواند احساس بیماری او را نشان دهد. به همین دلیل بعضی از خانم‌ها پس از سرما خوردن از خانه بیرون نمی‌روند تا مبادا شخصی آن‌ها را با سیمای نامناسب ببیند.

به گزارش شفا آنلاین:
اما به این خانم‌ها باید گفت که در صورت سرما خوردن <Chill out>می‌توانند با به کار بردن بعضی از نکات آرایشی سیمای خود را طبیعی جلوه دهند، به‌طوری‌که اشخاص متوجه احساس ناخوشی و سیمای غیرطبیعی آن‌ها نشوند. در ادامه به بعضی از مهم‌ترین توصیه‌های آرایشی مفید در این زمینه اشاره می‌کنیم.

چشم‌های روشن و زیبا
پس از سرماخوردگی ظاهر چشم شما تغیر می‌کند و می‌توانید تنها با یک آرایش کم نشانه‌های سرماخوردگی در چشم خود را پنهان کنید. گوشه‌های داخلی چشم‌های قرمز را با سایه چشم هلویی یا شامپاینی ملایم روشن کنید. از یک مداد چشم متناسب با ته رنگ پوست خودتان برای لبه پلک پایینی استفاده کنید تا قرمزی زیر چشم را پنهان کنید و چشم‌های خود را بزرگ‌تر به نظر برسانید.
ضدآب و زیبا
با استفاده از یک ریمل ضدآب چشم‌های خود را کاملاً بیدار سازید، حتی وقتی‌که چشم‌های شما پف‌کرده، قرمز و اشک‌آلود هستند.
برطرف کردن قرمزی
با یک اصلاح رنگ سبز نعنایی می‌توان قرمزی اطراف بینی گرفته را به توازن درآورد. این اصلاح رنگ را به‌آرامی اطراف سوراخ‌های بینی خود بمالید و مطمئن شوید که لبه‌های بینی شما نیز پوشیده از این رنگ شده‌اند. سپس با استفاده از یک کانسیلر متناسب با ته رنگ پوستتان روی اصلاح رنگ سبز را بپوشانید.
مرطوب کردن حداکثری
وقتی‌که سرما می‌خورید، آب بدن خود را احتمالاً از دست می‌دهید. حتی وقتی‌که پوست شما خشک است، همچنان می‌توانید یک سیمای درخشان و سالم داشته باشید. وقتی‌که پوست شما همچنان مرطوب است، از یک مرطوب‌کننده غنی برای پوست خود استفاده کنید. این مرطوب‌کننده غنی به حفظ و افزایش رطوبت پوست شما کمک می‌کند. درصورتی‌که به یک مرطوب‌کننده غنی دسترسی ندارید می‌توانید از روغن‌زیتون فوق بکر استفاده کنید، چون همین خاصیت مرطوب‌کننده غنی را دارد.
گرمی بیشتر
از یک رژ گونه کرمی برای گونه‌های خود استفاده کنید و آن را تا نزدیکی گیجگاه خود بمالید تا به پوست رنگ‌پریده یا زرد شده خود طراوت ببخشید. برای مشهودترین نقاط روی صورت خود—بینی، چانه و پیشانی— از یک برنزر استفاده کنید تا گرمی بیشتری به‌صورت خود بیفزایید.
حفظ رطوبت لب‌ها
وقتی‌که لب‌های شما خشک و ترک‌خورده هستند، ممکن است این وسوسه در شما شکل بگیرد که پوست لایه‌لایه شده روی لب‌های خود را با دندان یا دست‌های خود بکنید. بعضی از کارشناس‌ها می‌گویند که چنین چیزی کار خوبی نیست. در عوض، از یک مرطوب‌کننده لب یا روغن بلسان وازلینی مخصوص لب برای پوشاندن لب‌های خود استفاده کنید تا رطوبت لب‌های شما حفظ شود و درنهایت لب‌های شما خوب شوند.
نوشیدن مایعات
پس‌ازآنکه سرما خوردید و فین فین کردن شما شروع شد، آب فراوان بنوشید. نوشیدن آب فراوان می‌تواند از خشکی و شلی پوست ناشی از دست رفتن آب بدن یا دهیدراسیون ملایم جلوگیری کند. علاوه بر این، در صورت سرماخوردگی برای مدت کوتاهی از مصرف الکل و کافئین خودداری کنید، چون این نوشیدنی‌ها نیز می‌توانند پوست را خشک کنند.
برطرف کردن پف‌کردگی
برای جلوگیری از چشم‌های پف‌کرده که پس از خواب حاصل می‌شوند به‌جای یک بالشت از دو بالشت استفاده کنید. ارتفاع اضافی حاصل از دو بالشت می‌تواند میزان پف‌کردگی را کاهش دهد. یا می‌توانید برای برطرف کردن پف‌کردگی چشم به مدت 15 دقیقه بسته‌های ژله‌ای یخی یا تکه‌های یخ را روی چشم خود قرار دهید. ابتدا تکه‌های یخ را درون یکپارچه تمیز بپیچید و سپس روی چشم خود قرار دهید.
استفاده از برس های آرایشی تمیز
یک‌پوست شفاف با استفاده از برس های آرایشی تمیز درخشان‌تر می‌شود. برس های آرایشی کثیف مملو از باکتری‌ها هستند، مخصوصاً وقتی‌که دچار سرماخوردگی هستید. برس های آرایشی خود را با آب گرم و شامپو مخصوص کودکان به‌خوبی بشویید. برای اطمینان بیشتر از تمیز شدن برس ها می‌توانید از یک ماده ضد باکتری استفاده کنید.
هنر حواس‌پرتی
وقتی‌که ناخوش هستید، پوشیدن لباس‌های راحت همچون پیژامه به نظر خوب است. اما اگر می‌خواهید که احساس بد ناشی از ناخوشی یا بیماری خود را پنهان کنید و حال و حوصله خود را تقویت کنید بهتر است که یک لباس زیبا مانند پیراهن زنانه بپوشید. پوشیدن لباس شیک نه‌تنها ظاهر خوبی به شما می‌دهد، بلکه باعث می‌شود که حواس شما از فین فین کردن‌ها پرت شود.
استفاده از پرایمر
اگر برای آرایش خود ابتدا از پرایمر استفاده کنید، آرایش شما می‌تواند حتی در صورت عطسه کردن‌ها و مالیدن‌های چشم به مدت یک روز دوام بیاورد. به‌عبارت‌دیگر، وقتی‌که سرما می‌خورید، برای آرایش خود ابتدا از یک پرایمر استفاده کنید تا در صورت مواردی همچون عطسه کردن آرایش شما به‌سرعت از بین نرود و تمام روز دوام بیاورد. پس از استفاده از پرایمر حدود 5 دقیقه صبر کنید تا پرایمر به‌خوبی در پوست شما فرو رود و سپس فاندیشن را انجام دهید.
ظاهر طبیعی‌تر
برای آنکه فاندیشن شما پف‌کرده به نظر نرسد بهتر است که آن را با یک مرطوب‌کننده مخلوط‌کنید. استفاده از یک مرطوب‌کننده باعث رقیق شدن فاندیشن می‌شود و در نتیجه ظاهر درخشان‌تر و طبیعی‌تری خواهید داشت.سپید

WebMD

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: