کد خبر: ۱۹۳۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018April 28
وزارت بهداشت 10 قلم داروی پرمصرف در کشور را معرفی کرده است که بخش قابل توجهی مربوط به آنتی‌ بیوتیک‌ هاست
شفا آنلاین>سلامت>معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان این‌که الگوی مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها در کشور 2 برابر بیش از نورم جهانی است، افزود: وزارت بهداشت 10 قلم داروی پرمصرف در کشور را معرفی کرده است که بخش قابل توجهی مربوط به آنتی‌بیوتیک‌هاست.

به گزارش شفا آنلاین، «زهرا حصاری» در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گیلان، با اشاره به اهداف و استراتژی‌های معاونت غذا و دارو اظهار کرد: ارتقای سطح سلامت جامعه، افزایش سطح امنیت غذا، افزایش رضایت‌مندی گیرندگان خدمات و افزایش فرآیند تحقیقات کاربردی در عرصه کاری از اهداف این معاونت است.

وی با اشاره به وجود 300 داروخانه در گیلان، تصریح کرد: نظارت مستمر بر داروخانه‌های استان وجود دارد و آن دسته از داروخانه‌هایی که اقلام غیر دارند به تعزیرات معرفی شدند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی(Medical science) گیلان با بیان این‌که پارسال 40 داروخانه متخلف به تعزیرات معرفی و یک داروخانه تعطیل شد، افزود: طرح تشدید نظارت‌ها در سال 97 پیش‌بینی شده است.  

حصاری با بیان این‌که کمبود دارو در گیلان نداریم، گفت: با وجود بدهی‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان به شرکت‌های دارویی، کمبود دارویی در استان نداریم.

وی با بیان این‌که الگوی مصرف آنتی‌ بیوتیک‌(Antibiotics) ها در کشور 2 برابر بیش از نورم جهانی است، افزود: وزارت بهداشت 10 قلم داروی پرمصرف در کشور را معرفی کرده است که بخش قابل توجهی مربوط به آنتی‌بیوتیک‌هاست.   

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان این‌که 90 درصد محصولات در گیلان، دارای برچسب نشانگر رنگی برای اطلاع‌رسانی هستند، گفت: نشانگرهای رنگی نشان می‌دهد که قند، چربی و نمک محصول در چه منطقه‌ای قرار دارد و اندازه آن چقدر است.

وی تصریح کرد: نشانگر رنگی محصولات نشان می‌دهد غذا قاچاق نیست و سلامت و اصالت محصول را نشان می‌دهد و مردم می‌توانند از سلامت و اصالت غذاهای تولیدی و وارداتی، آگاه شوند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: