کد خبر: ۱۹۳۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018April 24
انگشتان پا دارای مفاصل زیادی است که این مفاصل به وسیله تاندون و رباط به یک دیگر متصل شده‌اند، شکل طبیعی کف پای افراد به صورتی طراحی شده که در سطوح ناهموار کمترین فشار به مچ و عضلات پا وارد می‌کند
شفاآنلاین>سلامت> یک فیزیوتراپ گفت: کف پای صاف زمانی به وجود می‌آید که افراد از کفش‌های تنگ یا پاشنه نامناسب استفاده می‌کنند که با راهکارهایی می‌توان این عارضه را درمان کرد.

به گزارش شفاآنلاین، مصلح‌الدین ادیب حسامی فیزیوتراپ اظهار کرد: انگشتان پا دارای مفاصل زیادی است که این مفاصل به وسیله تاندون و رباط به یک دیگر متصل شده‌اند، شکل طبیعی(normal) کف پای افراد به صورتی طراحی شده که در سطوح ناهموار کمترین فشار  به مچ و عضلات پا وارد می‌کند.

وی ادامه داد: این قوس موجود در کف پا سبب ایجاد تعادل در بین عضلات و مفاصل پا می‌شود، عارضه کف‌پا به صورت مادرزادی و دینامیک ایجاد می‌شود.

این فیزیوتراپ با اشاره به اینکه عارضه کف‌ صاف پا اگر به صورت مادرزادی باشد قابل درمان نیست، عنوان کرد: عارضه کف پای صاف به صورت دینامیک زمانی به وجود می‌آید که افراد از کفش‌های تنگ یا پاشنه نامناسب استفاده می‌کنند و همین مسئله باعث شده است که تمام وزن افراد به جای کف پا برای روی ساق پا و حتی کل اندام تحتانی بیافتد.

وی تاکید کرد: تشخیص(Diagnosis) عارضه صافی کف‌پا در کودکان بالای 6 سال میسر است و بهترین روش درمان کف‌پای صاف این است که حوله را بر روی زمین گذاشته و با انگشتان سعی در بلند کردن آن کنیم.

ادیب حسامی اظهار کرد: برداشتن تیله‌های کوچک با انگشتان پا و راه‌رفتن با لبه خارجی پا از دیگر راه‌های درمان صافی کف‌پا دینامیک است.

وی یادآور شد: استفاده از کفی پا برای بیمارانی که دچار صافی کف پا هستند بسیار مناسب است و ممکن است درمانش حدود 5 ماه طول بکشد که در یک ماه اول شروع درمان،  پاها و حتی عضلات ساق پا درد می‌گیرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: