کد خبر: ۱۹۲۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۵ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018April 21
شعار امسال هفته سلامت، سلامت پوشش همگانی است و سلامت برای همه به عنوان حق اولیه بشریت است که اگر بخواهیم این امر محقق شود، همه ما باید کمک کنیم که سلامت در جامعه نهادینه شود و بتواند به عنوان حق مسلم مورد استفاده همه‌ی افراد جامعه قرار بگیرد
شفا آنلاین>سلامت>در آغاز هفته سلامت سال 97، دکتر شادنوش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در همایش گرامی داشت هفته سلامت در سپاه قائم آل محمد (عج) حضور یافت.

به گزارش شفا آنلاین، در این همایش دکتر شادنوش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، با اشاره به این‌که درگذشته مردم درگیر بیماری‌های واگیر بودند، گفت: خوشبختانه امروز با پیشرفت در حوزه پزشکی و سلامت بیماری‌های واگیردار تحت کنترل قرار گرفته و امروز ما باید روی بیماری های غیر واگیر مانند فشارخون(blood pressure)، قندخون، بیماری‌های قلبی و عروقی تمرکز بکنیم، بیماری هایی که به طور پنهانی به سلامت و زندگی شخصی فرد ورود پیدا کرده و حتی زندگی خانوادگی فرد را دچار مشکل می نماید.

  رئیس دانشگاه بیان داشت: خوددرمانی روش اشتباهی است که باید از مردم خواست به‌جای این‌که در هنگام بیماری اقدام به خوددرمانی کنند با خودمراقبتی و پیشگیری از ابتلا به بیماری ها، از سلامت خود مراقبت نمایند.

دکتر شادنوش، سلامت را ریشه همه حرکت های بشری دانست و تصریح کرد: در چنین مسیری شعار امسال هفته سلامت، سلامت پوشش همگانی است و سلامت برای همه به عنوان حق اولیه بشریت است که اگر بخواهیم این امر محقق شود، همه ما باید کمک کنیم که سلامت در جامعه نهادینه شود و بتواند به عنوان حق مسلم مورد استفاده همه‌ی افراد جامعه قرار بگیرد.

رئیس دانشگاه با اشاره به تعامل و همدلی موثری که بین ارگان ها و نهادهای استان سمنان وجود دارد، گفت: امیدوار هستیم با خود مراقبتی و ترویج آن بتوانیم شاهد ارتقای بیشتر سلامت در استان باشیم که تحقق این موضوع با تعامل همه دستگاه‌ها در کنار هم امکان پذیر می باشد.

دکتر شادنوش در پایان بیان داشت: امیدوارم بتوانیم برای عزت و سرافرازی ایران اسلامی عزیز بیش از پیش به مردم خدمت نماییم و از همکاری های بسیار خوب و سازنده مجموعه سپاه در حوزه سلامت قدردانی می نمایم.

گفتنی است: در این همایش سردارحسن زاده فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان، دکتر حافظی رئیس جامعه پزشکی(Medical Society) استان سمنان، معاونین، مدیران و جمع کثیری از کارکنان سپاه استان حضور داشتند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: