کد خبر: ۱۹۲۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018April 21
لوپوس یک بیماری خودایمنی است که 90 درصد مبتلایان به آن را زنان تشکیل می دهند
شفا آنلاین>سلامت>محققان از آزمایش یک داروی جدید وریدی در درمان بیماری لوپوس خبر دادند. فاز سوم آزمایشات بالینی این دارو موفقیت آمیز اعلام شد.

به گزارش شفا آنلاین،‌ محققان دانشگاه پادوا Padova در ایتالیا برمبنای یک کارآزمایی بالینی بین سال های 2011 تا 2015 میلادی دریافتند داروی 'بلی موماب' Belimumab با نام تجاری Benlysta در درمان لوپوس بسیار موثر است و در حال حاضر استفاده وریدی این دارو در آمریکا، اروپا و کانادا در ترکیب با داروی های دیگر تایید شده است.

محققان 356 بیمار را در کارآزمایی شرکت دادند و پس از 52 هفته استفاده از داروی Belimumab دریافتند علایم بیماری کاهش یافته و بیماران نیاز کمتری به استفاده از داروهای استروییدی داشتند.

لوپوس(Lupus) یک بیماری خودایمنی است که 90 درصد مبتلایان به آن را زنان تشکیل می دهند؛ بیماری های خود ایمنی به بیماری هایی گفته می شود که در آن سیستم ایمنی، بافت های سالم بدن را به عنوان یک عامل خارجی فرض می کند و به آن ها حمله می کند.

لوپوس به دو نوع DLE و SLE تقسیم بندی می شود. نقطه هدف DLE معمولا پوست است و روی ارگان های دیگر بدن تاثیر نمی گذارد. نوع SLE جدی تر است و علاوه بر پوست، اندام های حیاتی را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. در نوع شدید بیماری، بافت مفاصل و عضلات و غشای ریه، قلب، کلیه ها و مغز آسیب می بیند. تشنج، افسردگی(Depression)، گیجی و سکته مغزی، از عوارض لوپوس هستند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: