کد خبر: ۱۹۲۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۵ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018April 22
ورزش و انجام دادن تمرین‌هایی برای بهبود قوای جسمانی می‌تواند قدرت مغز را نیز افزایش دهد.
شفا آنلاین>سلامت>این ضرب المثل که می‌گوید،" عقل سالم در بدن سالم" واقعا درست است. افراد قوی در حل مشکل، آزمون‌های هوش و استدلال آوردن نیز، قوی هستند و واکنش‌های آنها نسبت به دیگران سریع تر است. دانشمندان منچستر با بررسی 457 هزار نفر، متوجه شدند افرادی که دارای ماهیچه‌ها و به طور کلی بدنی قوی هستند، مغزهای سالم‌تری داشته و مشکلات زندگی را بهتر حل می‌کنند و رفتاری هوشمندانه‌تر دارند.


 به گزارش شفا آنلاین:محققان می‌گویند، ورزش و انجام دادن تمرین‌هایی برای بهبود قوای جسمانی <Improve physical strength>می‌تواند قدرت مغز را نیز افزایش دهد. همچنین مشکلات التهابی در بدن منجر به کاهش شناختی فرد و ضعف جسمانی او می‌شود.


در تحقیقات گذشته معلوم شده بود که افرادی که دست‌های قوی ندارند، بیش از دیگران دچار فساد و از بین رفتن ماده سفید مغزشان می‌شوند. سلول‌های ماده سفید مغز، مانند کابل عمل کرده و تمام مناطق مختلف مغز را به هم متصل می‌کنند و برای تفکر و قدرت تصمیم گیری مهم هستند. بررسی‌های محققان دانشگاه منچستر نشان داد، افرادی که محکم دست می‌دهند، به عبارتی دست‌های قوی دارند، می‌توانند سوال های منطق را سریع‌تر حل کرده و اعداد بیشتری حفظ کنند. این افراد در برابر تحریک های بصری، سریع تر از دیگران واکنش نشان می دهند و دستورالعمل ها را به خوبی به خاطر می‌سپارند و توانایی های فضایی شان، عالی است.

محققان دانشگاه منچستر می‌گویند، در بررسی های خود بین قدرت ماهیچه ای و سلامت مغز و ذهن، رابطه ای کاملا واضح پیدا کرده‌اند. البته آنها می خواهند در خصوص ارتباط ورزش هایی مانند وزنه برداری- که ماهیچه ها را قوی‌تر می‌کند- با سلامت مغز، بررسی های بیشتری انجام دهند. با اینحال در بررسی‌هایشان روی ۴۷۵۳۹۷ داوطلب بین سنین ۴۰ تا ۵۵ سال، متوجه شدند، آن دسته از افراد که ماهیچه‌های قوی‌تر و در نتیجه بدنی قوی‌تر دارند، از عملکرد مغزی بسیار بهتری برخوردار هستند. افراد داوطلب در آزمایش، تمام ۵ آزمون مربوط به زمان واکنش، استدلال آوردن، حافظه عددی، فضایی و آینده‌نگری را  نسبت به دیگران بهتر انجام دادند.

محققان می‌گویند برای داشتن مغزی سالم، باید با انجام دادن مرتب ورزش‌های مناسب، بدنی قوی و سالم داشت.دیلی میل



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: